حضور نابغه اوتیستیک در برنامه عصر جدید


حضور نابغه اوتیستیک در برنامه عصر جدید

رکنا : مهران مختاریان نابغه اوتیستیک مریوانی در برنامه استعدادیابی عصر جدیدخوش درخشید.

به گزارش رکنا ، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان گفت: مهران مختاریان دانش آموز ۱۲ ساله دارای اختلال عصبی تحولی اوتیسم یکی از روستا‌های شهرستان مریوان نابغه محاسبات تقویمی کشور با توانایی خارق العاده ذهنی است.

رنجبر گفت: مختاریان دانش آموز کلاس ششم دوره ابتدایی آموزشگاه با نیاز‌های ویژه باغچه بان مریوان که اوتیسم او را به یک نابغه تبدیل کرده است تا سن پنج سالگی بجز کلمه آب می‌خواهم هیچ واژه‌ای دیگری را بر زبان نیاورده است.

او با بیان اینکه این دانش آموزدر محاسبات تقویمی معلمان خود را با شگفتی مواجه کرده است، تصریح کرد:این دانش‌آموز می‌تواند تمامی ایام هفته را در محدوده ۱۵ تا ۲۰ سال گذشته و آینده بدون هیچ خطایی بیان کند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان تصریح کرد: توانایی این دانش آموز در محاسبات تقویمی و مناسبت‌ها همه را شگفت زده کرده است به صورتی که تاریخ‌هایی را که از وی پرسیده می‌شود، روز تاریخ را در کمال شگفتی بیان می‌کند و علاوه بر این، توانایی خواندن سخت‌ترین متن‌ها را هم دارد.

رنجبر افزود: اولین قسمت از فصل دوم برنامه عصر جدید شنبه شب روی آنتن شبکه ۳ سیما رفت که در سومین اجرای قسمت اول دور مقدماتی این برنامه مهران مختاریان دانش آموز اوتیسمی به اجرای برنامه‌ای موفق پرداخت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق