قزوین با بی‌توجهی مردم تبدیل به استان‌های پیشتاز در شیوع کرونا شد


قزوین با بی‌توجهی مردم تبدیل به استان‌های پیشتاز در شیوع کرونا شد

قزوین - ایرنا - مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا استان قزوین گفت: متاسفانه آمارهای چند روز اخیر نشان می‌دهد که قزوین یکی از استان‌های پیشتاز در شیوع بیماری کرونا شده که این امر موجب افزایش نگرانی‌ها شده است؛ لذا ضرورت دارد که مردم احساس مسئولیت بیشتری کنند.

سیدحسین بی‌نیاز روز یکشنبه در مورد اقدامات انجام شده به منظور کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا در قزوین افزود : با دستور استاندار، ستاد مقابله با کرونا تشکیل و از ابتدای شیوع این ویروس به صورت متوسط روزانه یک جلسه برگزار شد.

وی بابیان اینکه علیرغم همه توصیه‌ها، متاسفانه بخشی از جامعه همراهی لازم را نکرد یادآورشد: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال قرار داریم ، مدارس تعطیل و ساعت اداری به منظور پیشگیری از بیماری کاسته شده اما همچنان شاهدیم که برخی از مردم قزوین در بازار به راحتی خرید می‌کنند و در تجمعات حاضر می‌شوند که این خود زمینه شیوع بیماری کرونا را افزایش می‌دهد.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای قزوین گفت: متاسفانه آمارهای چند روز اخیر نشان می‌دهد که قزوین یکی از استان‌های پیشتاز در شیوع بیماری کرونا شده که همین امر نگرانی‌ها را افزایش داده است؛ لذا ضرورت دارد که مردم احساس مسئولیت بیشتری کرده و احساس خطر کنند.
وی افزود : این بیماری به ویژه برای افراد کهنسال خطرناک است و با نگاهی به آمارها متوجه می‌شویم که بیشترین آمار فوتی نیز مربوط به افراد بالای ۸۰ سال است و این زنگ خطری برای بزرگترهاست که ما احترام ویژه‌ای برای آنها قائل هستیم.

بی‌نیاز یادآورشد : افرادی که به لحاظ جسمانی ضعیف بوده و دچار بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای هستند هم شدیدأ در خطر ابتلا به بیماری کرونا و حتی مرگ قرار دارند بنابراین باید بیش از بقیه مراقبت کنیم که کمتر آسیب ببینند.
وی تاکید کرد: برای غلبه بر این ویروس مردم باید به توصیه های بهداشتی که این روزها بیشتر به آن تاکید شده عمل کنند و و بجز مواقع ضروری از منزل خود خارج نشوند، قطعا می‌توانیم با مدیریت و همراهی بیشتر کرونا را شکست دهیم.
بی نیاز با اشاره به اقدامات در دست اجرا، گفت: تیم‌های داوطلب جمعیت هلال احمر قزوین با استقرار در برخی نقاط شهری اقدام به تب سنجی داوطلبانه شهروندان می‌کنند؛ همچنین در مبادی ورودی شهرهای استان نیز از مسافران علاوه بر تب‌سنجی، آموزش‌های اولیه برای مقابله با این ویروس انجام می‌دهند.
وی یادآورشد : با توجه به اینکه ظرفیت مراکز درمانی دولتی به دلیل مراجعه کنندگان در حال تکمیل شدن بود لذا جلسه فوق‌العاده‌ای برگزار و قرار شد که بیمارستان خصوصی هم به کمک بیایند؛ همچنین بیمارستان سیاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین برپا شده که کاملا مجهز و به روز بوده و می‌تواند به زودی بیماران را پذیرش کند.
مسوول کمیته اطلاع رسانی مدیریت کرونای قزوین گفت: شایعه شده بود که بیمارستان رحیمیان قرار است بیماران کرونایی سایر استان‌ها را پذیرش کند که کاملا تکذیب می‌کنیم و اگر قرار باشد این بیمارستان، بیماران کرونایی را پذیرش کند فقط مختص شهرستان البرز خواهد بود.
وی تصریح کرد: خواهش می‌کنیم که مردم به شایعات توجه نکنند؛ زیرا بعضی آمارها ساختگی بوده و باعث نگرانی و دلهره مردم می‌شود حتماً به آمارهایی که از طریق صدا و سیما، مراجع رسمی و خبرگزاری‌های مرجع و موثق اعلام می‌شود توجه کنند.
مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا قزوین گفت: آمار و ارقام ساختگی موجب تشویش اذهان عمومی جامعه می شود؛ اگر مردم به همه موارد بهداشتی عنوان شده از سوی متخصصان و پزشکان عمل کنند مشکل خاصی برای کسی پیش نمی‌آید منتها منوط بر این است که مردم در منزل مانده و خرید غیرضروری خود را انجام ندهند.
وی در پایان گفت: امیدواریم ظرف ده روز آینده بتوانیم با برنامه‌ریزی صورت گرفته و به ویژه با مشارکت مردم اثر ویروس را خیلی کمتر کنیم.

تاکنون ۱۷۸ شهروند قزوینی به بیماری کرونا مبتلا شده و ۱۱ تن نیز بر اثر این بیماری جان خودشان را از دست داده‌اند.

براساس مصوبه ستاد استانی پیشگیری از کرونا در قزوین تجمع بیش از ۱۰ نفر در اماکن عمومی ممنوع شده است.

تجمع در اماکن عمومی و عدم رعایت فاصله مناسب بین افراد یکی از راه های انتقال کرونا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...