پخت نان رایگان همزمان با سالروز میلاد مولای متقیان در ایلام


پخت نان رایگان همزمان با سالروز میلاد مولای متقیان در ایلام

ایلام - ایرنا - همزمان با سالروز خجسته میلاد نخستین پیشوای شیعیان جهان حضرت علی (ع) شماری از هیات مذهبی شهر ایلام در یک اقدام انسانی با تامین و پرداخت هزینه تامین نان اقدام به توزیع نان رایگان بین مردم می کنند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام در این خصوص روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این هیات ها با تامین و پرداخت هزینه تهیه نان برای مردم اقدام به انجام این کار نیک کرده اند.

حجت الاسلام حشمت رستمی افزود: به همین منظور از عصر امروز نان های رایگان در ۱۴ نانوایی شهر ایلام به مردم عرضه می شود.

وی با بیان اینکه این سنت حسنه همه ساله و در ایام میلاد با برکت این امام بزرگ که حامی محرومان است انجام می شود، افزود: این طرح در نقاط مختلف کشور به عنوان امری خداپسندانه با عنوان های مختلف نظیر اطعام علوی، نان برکت، احسان علوی و غیره اجرا می شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات ایلام ابراز امیدواری کرد: سایر مردم و خیرین نیز همچون هیات های مذهبی در سایر مناسبت ها بانی چنین اموری باشند.

وی یادآور شد : طی روزهای گذشته با توجه به شرایط خاص بهداشتی جامعه بسیاری از هیات های مذهبی این استان به صورت خودجوش اقدام به گندزدایی و ضد عفونی مساجد و معابر در شهرستانها و روستاها کرده و طی روزهای آینده هم ایستگاه سلامت در نقاط مختلف شهر دایر خواهد شد.

بزرگداشت ۱۳ رجب در فضای مجازی ایلام

همزمان با فرا رسیدن 13 رجب سالروز ولادت با سعادت مولود کعبه نخستین پیشوای شیعیان جهان حضرت علی(ع) استان ایلام همگام با دیگر مناطق کشور غرق نور است.

اما این آیین امسال در حالی بزرگ داشته می شود که با توجه به شیوع کرونا و به توصیه مسوولان حوزه بهداشت و درمان برگزاری تجمعات و آیین های ملی، مذهبی در کشور لغو شده است.

اگرچه امسال میلاد امام علی به دلیل شیوع ویروس کرونا بدون برگزاری مراسم و جشن ها همراه بود ولی مردم ایران و به تبع این استان میلاد نخستین پیشوای شیعیان جهان را از طریق رسانه ملی و شبکه های مجازی و به تاکید مسوولان بهداشتی بدون حضور در آیین های بزرگداشت این مناسبت پاس داشتند.

از طرفی این روز به عنوان بزرگداشت روز پدر نامگذاری شده و به همین مناسبت بسیاری از مردم امسال بازهم به جهت حفظ سلامتی پدران بدون حضور در منازل آنها و از طریق تماس تلفنی و فضای مجازی این روز را به آنها تبریک گفتند.

اگرچه شهرها و بخش های مختلف این استان با آذین بندی خیابان ها و نصب بیرق های رنگی تصویری زیبا به خود گرفته اما این مناسبت در پی تاکید مسوولان حوزه بهداشت و درمان به منظور جلوگیری از ابتلا به کرونا امسال در سکوت و در فضای مجازی بزرگ داشته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل