بهداشت جهانی در کمک‌رسانی‌ به ایران وارد بازی سیاسی تحریم نمی‌شود


بهداشت جهانی در کمک‌رسانی‌ به ایران وارد بازی سیاسی تحریم نمی‌شود

رئیس هیئت اعزامی سازمان جهانی بهداشت به جمهوری اسلامی ایران گفت: تحریم کشورها یک تصمیم سیاسی است و بهداشت جهانی در کمک‌رسانی‌های خود وارد بازی سیاسی تحریم نمی‌شود.

بهداشت جهانی در کمک‌رسانی‌ به ایران وارد بازی سیاسی تحریم نمی‌شود

به گزارش ایکنا، به نقل از ایسنا، ریچارد برنان عصر امروز، 18 اسفندماه، در نشست خبری نمایندگان سازمان جهانی بهداشت با رسانه‌های استان قم در ساختمان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: کرونا ویروس جدیدی است و به مدت 67 روز گذشته کشورهای جهان را درگیر کرده و در قم 17 روز قبل شناسایی شد.
رئیس هیئت اعزامی سازمان جهانی بهداشت به ایران افزود: این ویروس هم‌اکنون در سراسر جهان گسترش یافته و امروز 103 کشور درگیر این بیماری شده‌اند و نظام بهداشت دنیا با این چالش مواجه شده است.
وی بیان کرد: براساس مشاهدات در کشور ایران و به خصوص قم، پیشرفت‌های خوبی در پیشگیری و درمان ویروس کرونا دیده می‌شود و مدیریت سریع و قوی و پیشرفته‌ای در مواجهه با ویروس کرونا وجود دارد، مردم قم به افرادی که برای مقابله با کرونا می‌جنگند افتخار کنند.
برنان تصریح کرد: مدیریت نظام پزشکی و جان‌فشانی کادردرمانی در ایران قابل تحسین است و ایران متعهدانه در حال ایستادگی در برابر ویروس کروناست و اقدامات خوبی در این باره شکل گرفته است و ما نیاز به مشارکتی جهانی در از میان بردن ویروس کرونا داریم.
رئیس هیئت اعزامی سازمان جهانی بهداشت به ایران خاطرنشان کرد: همچنین تلاش خوبی در زمینه آموزش افراد و پیشگیری وجود دارد، به ویژه اینکه ویروس کرونا ویروس چالش پذیر است که سخت کنترل می شود.
وی اظهار کرد: با رعایت مسائل بهداشت و پیشگیری از خود وخانواده و شستن دست‌ها و استفاده از دستمال کاغذی یا گودی آرنج می‌توان از شیوع این ویروس جلوگیری کرد، همچنین هنگامی که فرد با مشکلات و دردهای گوارشی روبرو شد باید به پزشک مراجعه کرده و از اجتماعات بپرهیزد.
ریچارد برنان گفت: در خانه ماندن یک مسئولیت ساده است که می‌توانید به عنوان عضوی که در قم زندگی می‌کنید در پیشگیری از این بیماری سهیم باشید.
وی افزود: در بازدید از بیمارستان‌های قم شاهد تلاش‌های فراوان و استفاده از تجهیزات کافی در درمان کرونا بوده‌ایم، باید توجه داشت همه در میدان جنگ هستیم و پیگیری می‌کنیم تا وسایل مورد نیاز به دست بیماران برسد.
رئیس هیئت اعزامی سازمان جهانی بهداشت در خصوص قرنطینه قم بیان کرد: راهکارهای بهداشتی فراوانی در کنترل بیماری تجربه می‌شود ولی در خصوص قرنظینه مقامات دولتی و استانی باید تصمیم بگیرند.
وی افزود: محدود کردن‌ها می تواند مفید باشد اما تاثیر منفی بر روی وضعیت اقتصادی دارد و گاهی می‌تواند بحران‌آفرین باشد و این مقامات باید تصمیم بگیرند که به سلامتی مردم یا وضعیت اقتصادی مردم باید اهمیت بدهند و یا هر دو در کنار هم مورد توجه باشد.
ریچارد برنان با اشاره به تاثیر شرایط تحریم در کمک‌رسانی به ایران اظهار کرد: تحریم کشورها یک تصمیم سیاسی است و بهداشت جهانی در کمک‌رسانی‌های خود وارد بازی سیاسی تحریم نمی‌شود.
وی عنوان کرد: در بدو ورود به ایران، هفت تُن از ملزوماتی که می‌تواند به پیشگیری از کرونا کمک کند همراه خود آوردیم که شامل دستکش و ماسک و لباس ایزوله بود و تحویل وزارت بهداشت شد.
رئیس هیئت اعزامی سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد: با همکاری شرکت معتبری در آلمان 110 هزار کیت آزمایش در اختیار وزارت بهداشت ایران قرار می گیرد و تجهیزات حفاظتی نیز به زودی ارسال می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403