5 ترفند برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام ؛ اینترنت مصرفی اینستاگرام را کم کنیم!


مطلب 5 ترفند برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام ؛ اینترنت مصرفی اینستاگرام را کم کنیم! برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ راه‌های زیادی وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید میزان مصرف اینترنت خود را کم کنید. در این مطلب نحوه کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام را...

راه‌های زیادی وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید میزان مصرف اینترنت خود را کم کنید. در این مطلب نحوه کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام را آموزش داده‌ایم.

اینستاگرام از آن دسته نرم افزارهایی است که می‌تواند حجم زیادی از اینترنت شما را مصرف کند. بارگذاری مداوم تصاویر، فیلم‌ها و استوری‌ها در این شبکه اجتماعی بیشتر از آنچه که شما فکر می‌کنید، اینترنت مصرف می‌کند. برای مثال در اینستاگرام فیلم‌ها بدون هیچ اعلانی ظاهر می‌شوند، در حالی که در فیسبوک کاربر باید روی یک فیلم کلیک کند تا بتواند آن را ببیند.

علاوه بر این قابلیت پیش بارگذاری فیلم اینستاگرام امکان مشاهده فوری فیلم را برای کاربر فراهم می‌کند، ولی برای انجام این کار اینترنت هم مصرف می‌کند. همه این قابلیت‌ها در کنار یکدیگر باعث می‌شوند که مقدار زیادی از اینترنت شما مصرف شود. در این مطلب به ارائه راهکارهایی برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

نحوه کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

5 ترفند برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام ؛ اینترنت مصرفی اینستاگرام را کم کنیم!

غیرفعال سازی قابلیت پیش بارگذاری

این ترفند یکی از روش‌های کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام است. برای به کار گیری این راهکار باید ابتدا به بخش تنظیمات اکانت خود بروید و روی گزینه useless data از قسمت cellular data کلیک کنید.

این راهکار سرعت پیش دانلود فیلم‌ها را در هنگام استفاده از دیتای گوشی کم می‌کند، ولی در هنگام استفاده از قابلیت اتصال وای فای همان سرعت و کارایی عادی را ارائه می‌کند. استفاده از این راهکار اثر منفی چندان زیادی روی سرعت بارگذاری عکس نمی‌گذارد.

اتصال به وای فای رایگان

اینستاگرام یک نرم افزار عالی برای وقت کشی و سرگرم کردن خودتان است. برای مثال زمانی که در رستوران یا فرودگاه منتظر کسی نشسته‌اید، می‌توانید وارد اکانت خود در این اپلیکیشن شوید تا دیگر گذر زمان را حس نکنید. در چنین مکان‌هایی می‌توانید از شبکه فای وای خودشان استفاده کنید، ولی باید به یک شبکه ایمن متصل شوید تا از این طریق ریسک هک شدن اطلاعات خود را کاهش دهید. هرگز قابلیت اتصال خودکار گوشی خود را فعال نکنید، تا یادتان بماند که دیتای موبایل خود را خاموش یا روشن کنید.

خاموش کردن دیتای موبایل در هنگام عدم استفاده از گوشی

بیشتر افراد گاهی اوقات آنچنان سرگرم انجام کارهای مختلف می‌شوند که فراموش می‌کنند دستگاه‌های شخصی خود را چک کنند. زمانی که برنامه‌ای در پیش زمینه گوشی فعال باشد، چه شما از آن استفاده کنید و چه نکنید، آن برنامه دیتای گوشی شما را مصرف می‌کند. این موضوع در مورد برنامه‌هایی مانند اینستاگرام، توئیتر و فیسبوک صادق است. زمانی که از گوشی خود استفاده نمی‌کنید، دیتای آن را غیرفعال کنید.

خاموش کردن اعلان‌های گوشی

یک راه دیگر برای کاهش مصرف اینترنت غیرفعال کردن اعلان‌های گوشی است. هر اعلانی مقداری از حجم اینترنت شما را مصرف می‌کند. برای جلوگیری از این امر می‌توانید اعلان‌های نرم افزارهای مختلف را خاموش کنید و زمانی که وقت آزاد دارید وارد اکانت نرم افزار مورد نظرتان شوید و فعالیت‌های مختلف را بررسی کنید.

آپلود عکس از گالری

هر بار که عکسی می‌گیرید، اینستاگرام آن را در رول دوربین ذخیره می‌کند و این امر باعث مصرف اینترنت شما می‌شود. شما می‌توانید با رفتن به پروفایل خود و غیرفعال کردن قابلیت Save Original Photos از این موضوع جلوگیری کنید. برای کاهش مصرف اینترنت خود مستقیما از گالری گوشی عکس مورد نظرتان را آپلود کنید.

این موضوع در مورد فیلم‌ها هم صادق است؛ آپلود فیلم از گالری نسبت به ضبط فیلم با دوربین اینستاگرام مقدار کمتری از حجم اینترنت شما را مصرف می‌کند. باید به این نکته هم اشاره کرد که نرم افزار دوربین گوشی نسبت به دوربین یک نرم افزار اجتماعی عکس‌ها و فیلم‌ها را با کیفیت بهتری ثبت و ضبط می‌کند.

بیشتر بخوانید:

آموزش قرار دادن لینک در اینستاگرام مشکلات رایج در اینستاگرام آموزش لایو اینستاگرام رفع ریپورت اینستاگرام ؛ آشنایی با روش های رفع مسدود شدن اکانت اینستاگرام آموزش ساخت اکانت اینستاگرام

.

منبع: smartdatacollective

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شاهزاده هودونگ در جومونگ بعد از 15 سال