معرفی برترین تازه‌های کتاب در موضوعات زبان و هنر


معرفی برترین تازه‌های کتاب در موضوعات زبان و هنر

تهران- ایرنا- فهرست برترین تازه‌های کتاب منتشرشده در بهمن ماه 1398 در موضوعات «زبان» و «هنر» از سوی مؤسسه خانه کتاب معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه خانه کتاب، در بهمن ماه ۱۳۹۸ در گروه زبان زیرشاخه های زبان فارسی ۵ کتاب، زبان شناسی عمومی یک کتاب و زبان های دیگر ۸۵ مورد داوری قرار گرفت.

در گروه هنر زیرشاخه کلیات یک کتاب، معماری و شهرسازی ۲۵کتاب، هنرهای تجسمی ۲۵ کتاب، موسیقی ۳ کتاب، ورزش ۴۱ کتاب، هنرهای نمایشی ۴ کتاب و نمایشنامه ۱۵ کتاب ارزیابی شدند.

اسامی کتاب های برتر در موضوعات زبان و هنر به شرح زیر است:

گروه زبان فارسی
مبانی و دستور خط فارسی شکسته: بر اساس صد سال آثار داستانی و نمایشی (۱۲۹۸ تا ۱۳۹۷)، تألیف امید طبیب زاده، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.

گروه زبان های دیگر
The effect of using writing english web site on learning collocation in writing accuracy، تألیف ندا نیسی، تهران: راه دکتری سنجش و دانش.
دیکشنری نئولنگیستیک ( فارسی – فرانسه)، تألیف نوراله وثوقی نوشاهی، تهران: نشر آرین.

گروه معماری و شهرسازی
آینده معماری در ۱۰۰ساختمان، تألیف مارک کاشنر، ترجمة حامد بهکام، مشهد: کتابکدة کسری.

انگاره‌های معمارانه منظر (درآمدی بر آفرینش پارک‌های شهری)، تألیف آزاده شاهچراغی، تهران: سازمان جهاددانشگاهی تهران.

گروه هنرهای تجسمی

عکاسی در پسا آرمان‌شهر: نگاهی به آثار رابرت فرانک ودایان آربوس در آمریکای دهه ۵۰ و۶۰، تألیف وحید طباطبایی، تهران: پرگار.

آشنایی با محصولات عکاسی پایه شیشه‌ای تاریخی: آسیب‌شناسی و فناوری ساخت، تألیف سحر نوحی و زهرا اسدیان، تهران: پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری.

تائوی عکاسی: دیدن ورای دیدن، تألیف فیلیپ‌ال. گراس و اس.آی. شپیرو، ترجمة فروزان طهرانیان، تهران: مشکی.

گروه تربیت بدنی
راهنمای تغذیه برای فوتبال زنان: نکات و دستورالعمل‌هایی از سوی متخصصین، تألیف نانسی کلارک، ترجمة مرتضی تاجیک، شیما طاهرخانی، مجتبی کاویانی و گلوریا اورباخ، میاندواب: مبانی.

گنجینه ایران در بازی‌های المپیک و پارالمپیک، تحقیق حمید حاتمی و مهدی حاتمی، تهران: دستان.

نقش آمادگی جسمانی در پاسخ‌های قلبی- عروقی به استرس: مرزهای پیش‌رو در فیزیولوژی ورزشی، تألیف دانیل بولوسا، ترجمة مقصود پیری، حمید آقاعلی‌نژاد، محمدعلی پیرانی و محمد میلایی، تهران: پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی.

طراحی برنامه‌های تمرینی برای افزایش وزن در افراد لاغر، تألیف امین عیسی‌نژاد، محمود نیک‌سرشت، عبدالحسین طاهری‌کلانی و مهدی نیک‌سرشت، تهران: پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی.

گروه هنرهای نمایشی
دهه ۴۰ و مشق‌های دیگر، شمیم بهار، گردآوری داریوش کیارس، تهران: بیدگل.

آوازهایی از طبقه دوم روی اندرسون (تأملی بر هستی انسان)، تألیف اورسولا لیندکویست، ترجمة آرش حسن پور و شادمان رفیعی، تهران: روزنه.

بهرام بیضایی (زبان هویت و قدرت)، تألیف رضا ترنیان، تهران: روزنه.

گروه نمایشنامه

گذر از زمستان، تألیف یاسمینا رضا، ترجمة پویا وکیل‌زاده و پیام خرامش، تهران: شب خیز.

عابر هوایی (Le pieton de l'air)، تألیف اوژن یونسکو، ترجمة سحر داوری و ویرایش مهشید نونهالی، تهران: بیدگل.

همه پسران من، تألیف آرتور میلر، ترجمة حسن ملکیان، تهران: بیدگل.

لحظه‌هایی ارزشمند از یک آلبوم خانوادگی برای آرامش خاطر تو در سال‌های دراز پیش رو، تألیف نفتالی یاوین، ترجمة شهرام زرگر، تهران: بیدگل.

زنان فنیقی، تألیف اوریپید، ترجمة غلامرضا شهبازی، تهران: بیدگل.

مؤسسه خانه کتاب با توجه به حجم تولیدات کتاب در سال و ماه و سردرگمی مخاطبان و خانواده ها برای تهیه کتاب خوب درصدد برآمده است که هر ماه با توجه به معیارهای اعلام شده، کتاب ­های برتر را معرفی کند.

بدیهی است معرفی این کتاب ها از نظر معیارهای این مؤسسه است و سایر مؤسسات، انجمن­ های صنفی و علمی نیز می ­توانند بر اساس معیارهای خود کتاب های خوب را معرفی کنند. این مؤسسه آمادگی دارد زیرساخت­ های لازم را در اختیار آنها قرار دهد.

گفتنی است این آثار، کتاب­ های نوپدیدی است که براساس اعلام وصول ناشران در بهمن ماه سال جاری، وارد بانک اطلاعاتی خانه کتاب شده و به بخش مخزن کتاب این مؤسسه انتقال داده شده است. در مجموع دوهزار و ۲۱۴۴ کتاب در موضوعات علوم انسانی بررسی و ۷۲ کتاب برتر انتخاب شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعطیلی مدارس تهران و کرج فردا شنبه 1 اردیبهشت 1403؟