جاذبه‌های گردشگری بوشهر را در سایت ما ببینید


جاذبه‌های گردشگری بوشهر را در سایت ما ببینید

با توجه به اوضاع پیش‌آمده در کشور عزیزمان ایران و عدم امکان مسافرت‌های نوروزی بر آن شدیم تا به‌صورت مجازی جاذبه‌های گردشگری را به شما معرفی کنیم تا شاید بتوانیم لحظاتی شما را در منزل سرگرم کنیم.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سیری در ایران، بعد از گذشت از این وضعیت بحرانی در اولین فرصت حتماً به مقصدهای گردشگری ایران مسافرت کنید و جاذبه‌های بی‌شمار گردشگری آن‌ها را ببینید و لذت ببرید.

در این مطلب می‌خواهیم اماکن دیدنی بوشهر را به شما معرفی کنیم. جاذبه‌های گردشگری بوشهر بندری زیبا و دیدنی بشمار بوده و مخصوصاً در فصل بهار حال و هوای خاصی دارد. استان بوشهر از استان‌های جنوبی ایران است که در حاشیه خلیج‌فارس قرار دارد. بوشهر از شمال به استان خوزستان و قسمتی از کهگیلویه و بویراحمد، از جنوب به خلیج‌فارس و قسمتی از استان هرمزگان، از شرق به استان فارس و از غرب به خلیج‌فارس محدود است.

عمارت گلشن، یادگاری از قاجار

این عمارت تاریخی در محله قدیمی بهبهان بوشهر ساخته‌ شده و قدمتش به حدود ۱۷۰ سال پیش بازمی‌گردد. عمارت گلشن تا دریا فقط ۱۰ متر فاصله دارد و همین باعث می‌شود باد شمال و نسیم دریا به داخل این عمارت بوزد و فضایش را دل‌انگیزتر کند. در و پنجره‌هایی از جنس چوب ساج و دریایی و سقفی از چوب صندل این عمارت را برای گردشگران جذاب‌تر می‌کند. عمارت گلشن را شخصی به نام گلشن برای کاربری مسکونی-تجاری ساخته و بعدها فرد دیگری آن را خریداری کرده و درنهایت این عمارت به تملک سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درآمده است و امروز به‌عنوان موزه سنگ فعالیت می‌کند.

آدرس: بوشهر، خیابان خلیج‌فارس

کوه نمکی جاشک، جذاب‌ترین کوه نمکی ایران

اگر به بوشهر سفر کردید و فرصت داشتید از اطراف بندر بوشهر هم دیدن کنید، دیدن گنبد نمکی جاشک را از دست ندهید. این کوه نمکی از جذاب‌ترین دیدنی‌ های بوشهر است. گنبدهای نمکی لایه‌های بزرگ نمک‌های زیرزمینی هستند که به سمت سطح زمین حرکت کرده و شبیه گنبد شده‌اند. گنبد نمکی جاشک یکی از زیباترین گنبدهای نمکی خاورمیانه است که هنوز فعال است. این کوه نمکی منحصربه‌فرد ۱۲ کیلومتر طول و ۴.۵ کیلومتر عرض دارد. چیزی که این گنبد نمکی را از گنبدهای نمکی دیگر متمایز می‌کند وجود غارها، آبشارها، بلورها و نوع نمک‌های این کوه است.

آدرس: بوشهر، بندر دیر، ۱۴۴ کیلومتری جنوب شرق بندر بوشهر

جاذبه‌های گردشگری بوشهر را در سایت ما ببینید

بازارهای بوشهر

وسوسه‎ی خرید کردن، از اجزای جدایی‌ناپذیر سفر به شهرهای ساحلی جنوبی است. در سفر به بوشهر، بازدید از بازارهای وسوسه‌انگیز و جذاب جنوبی را از دست ندهید. بازار قدیمی بوشهر یا بازار صفا، بازاری تاریخی متعلق به دوران قاجار است که به ثبت ملی رسیده. تماشای معماری جالب این بازار در حین خرید کردن، خالی از لطف نیست.

مدرسه سعادت، خاستگاه چهره‌های فرهنگی بوشهر

مدرسه سعادت را مادر مدارس جنوب ایران می‌دانند. این مدرسه در دوران قاجار به سبک نوین آموزشی شروع به کار کرد. از آن‌ جایی که مردم در آن زمان اطلاع درستی از مدارس جدید نداشتند، در ابتدا از این مدرسه استقبال نکردند و درباره‌اش شایعاتی بی‌اساس ساختند، اما بعدها این مدرسه محل تحصیل بسیاری از روشنفکران شد و حالا ارزش این مدرسه انقدر شناخته‌شده که روز تأسیسش را به‌عنوان روز بوشهر نام‌گذاری کرده‌اند.

سوغات بوشهر

بوشهر شهر نخلستان‌هاست، بنابراین خارک، خرما و صنایع‌دستی ساخته‌ شده از محصولات نخل، از سوغاتی‎های اصلی بوشهر است. انواع ماهی‎های جنوبی و ارده، مسقطی، پنیر خرما، انواع حلوا، انواع نان سنتی و انواع ترشیجات، از خوراکی‎های سوغات بوشهر هستند.

در بوشهر چی بخوریم؟
یکی از خاطره‌انگیزترین اوقات سفر به بوشهر زمانی است که خسته‌وکوفته به غذاکده‌هایی بروید و پیش رویتان ماهی تازه جنوب بگذارند. در بوشهر نمی‌توان از خوردن ماهی‌های شوریده، شیر و حلوا سیر شد. به‌خصوص رستوران‌های این شهر که آشپزانشان در پخت این ماهی‌ها حسابی تبحر دارند. توصیه می‌شود به‌ غیراز ماهی و میگو در بوشهر سراغ غذای دیگری را نگیرید. بوشهری‌ها آشپزهای چیره‌دستی برای تهیه خوراک‌های انواع ماهی از قبیل قلیه، ماهی سرخ‌کرده، ماهی شکم گرفته و ته انداز هستند.

اگر دوست دارید جاذبه‌ های گردشگری ایران را یکجا در وب‌سایت ما ببینید و لذت ببرید و برای زمان‌های مسافرت تون برنامه‌ریزی کنید لطفاً به آدرس سایت ما seeiran.ir مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان