مقام یمنی: آمریکا پشت حمله به استان الحدیده است


مقام یمنی: آمریکا پشت حمله به استان الحدیده است

عبدالوهاب المحبشی گفت: همه حملات آمریکا به استان الحدیده با همراهی عربستان و امارات شکست خورد.

مقام یمنی: آمریکا پشت حمله به استان الحدیده است

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، عبدالوهاب المحبشی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: اعلام عملیات ائتلاف سعودی در الحدیده، برای پنهان کردن عملیات مستقیم آمریکا است. همه حملات واشنگتن با همراهی عربستان و امارات در یمن، شکست خورد.

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن افزود: همه می‌دانیم که اتاق عملیات مشترک است و انگلیسی ها، اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها در کنار سعودی‌ها و اماراتی‌ها در آن مشارکت دارند. این مسئله، نشانه بسیار خطرناکی از تمایل ائتلاف برای نقض قطعنامه ۲۴۵۱ شورای امنیت است که در دسامبر سال ۲۰۱۸ صادر شد. فرار از اجرای این قطعنامه به معنای آن است که می‌خواهند به طور مستقیم، تهاجم گسترده به استان الحدیده را آغاز کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از پیشروی نیرو‌های مسلح یمن در الجوف، سعودی‌ها و متحدانش، مسئولیت شکست را به گردن یکدیگر می‌اندازند. به اعتقاد من مزدوران سعودی در یمن خسته شده اند، زیرا عربستان مدت طولانی است که به آن‌ها وعده می‌دهند که این مزدوران را به صنعا باز خواهند گرداند و آن‌ها را به عنوان حاکم یمن منصوب خواهند کرد. اما سعودی‌ها نتوانستند این وعده هایشان را عملی کنند. عربستان هم احساس می‌کند که عوامل وابسته به آن نتوانستند از حمایت‌های این کشور برای عملی کردن اهدافش استفاده کنند.

براساس توافق صلح استکهلم، رژیم سعودی متعهد به اجرای آتش بس در بندر الحدیده است. یحیی السریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پیشتر اعلام کرده بود متجاوزان سعودی بیش از ۱۰ هزار بار توافق آتش بس در بندر الحدیده را نقض کرده اند.

بندر الحدیده یکی از مهمترین بنادر یمن محسوب می‌شود، زیرا اقلام غذایی و دارویی از این بندر وارد کشور می‌شود. نیرو‌های سعودی با هدف ایجاد قحطی و گرسنگی در یمن اقدام به بمباران هدفمند این بندر و نیز زیرساخت‌ها و انبار مواد غذایی مردم می‌کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج