چگونه بیت‌ کوین بخریم؟


همانطور که می دانید، امروزه بازار ارزهای دیجیتال بسیار داغ است و افراد زیادی قصد دارند به سرمایه‌گذاری در این بازار اقدام کنند. بیت کوین نیز به‌عنوان سردمدار این بازار...

چگونه بیت‌ کوین بخریم؟

اطلاع رسانی تبلیغاتی / همانطور که می دانید، امروزه بازار ارزهای دیجیتال بسیار داغ است و افراد زیادی قصد دارند به سرمایه‌گذاری در این بازار اقدام کنند. بیت کوین نیز به‌عنوان سردمدار این بازار از مشتریان بسیاری برخوردار است و به صورت روزانه بیشترین حجم معاملات را در بازار رمزارزها به خود اختصاص می‌دهد. اما برای خرید بیت کوین باید چکار کرد؟

شما الزاما نیاز نیست مضرب صحیحی از بیت کوین که امروز قیمتی حدود 8,000 دلار دارد را بخرید، بلکه می‌توانید به اندازه‌ی سرمایه‌تان کسری از آن را خریداری کنید. برای مثال شما امکان خرید 0.001 بیت کوین را نیز دارید و نیاز نیست حتما 1 یا 2 عدد از آن را خریداری کنید.

ساخت کیف پول بیت کوین

برای خرید بیت کوین ابتدا نیاز دارید که کیف ‌پول بیت‌ کوین بسازید. از این کیف پول می توانید برای نگهداری بیت کوین‌هایتان استفاده کنید. یکی از سایت هایی که به شما این امکان را میدهد تا بتوانید در آن کیف پول بیت کوین بسازید سایت blockchain.com است. شما همچنین می‌توانید در صرافی‌های آنلاین مانند بایننس و یا بیتمکس کیف پول بیت‌ کوین بسازید و یا از کیف پول های فیزیکی مانند لجر استفاده کنید. پس از ساخت کیف پول یا ولت بیت کوین یک آدرسی به شما از طرف سایت داده می شود که در واقع شماره حساب کیف پول بیت کوینی شماست و شما هنگام خرید بیت کوین باید به فروشنده‌ ای که از آن اقدام به خرید می کنید آن کد را ارائه کنید و همچنین باید حواستان باشد که کیف پول بیت کوین با کیف پول سایر ارزها مانند اتریوم و یا حتی فورک های بیت کوین مانند بیت کوین کش فرق دارد و این به آن معناست که اگر شما اشتباها بجای آدرس کیف پول بیت کوینتان، آدرس کیف پول بیت کوین کش را بدهید، بیت کوین خریداری شده به حساب شما نمی‌آید و فروشنده هم هیچگونه مسئولیتی در این زمینه ندارد. بعد از آن باید به این موضوع توجه داشته باشید که به‌علت تحریم‌های بین‌المللی، برای استفاده از این صرافی‌های خارجی هرگز از آی ‌پی ایران استفاده نکنید چون امکان بلوکه شدن سرمایه‌تان در این صورت بالا می‌رود. حتی سایت‌هایی که ادعا می‌کنند از کشور ایران نیز پشتیبانی می‌کنند ممکن است روزی دست به چنین کاری بزنند پس عقل حکم می‌کند که در این شرایط همیشه جوانب احتیاط را رعایت کرد.

راه های خرید بیت کوین

حال بعد از این که کیف پولتان را ساختید ‌میتوانید با استفاده از ریال و یا دلار وب مانی به خرید از سایتهایی که از این پول‌ها پشتیبانی می‌کنند بپردازید. وب مانی بانک اینترنتی روسی است که در ایران هم فعالیت ‌میکند. برای خرید ریالی هم می‌توانید از صرافی های آنلاین اینترنتی ایرانی استفاده کنید که در این زمینه باید به این نکته حتما توجه داشته باشید که آن صرافی دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد تا سرمایه‌تان در خطر قرار نگیرد. هرچند هم‌اکنون بعضی از صرافی های فیزیکی درون ایران نیز امکان خرید بیت ‌کوین را برای مشتریانشان فراهم کرده‌اند که شما می‌توانید با مراجعه به آنها مقدار ‌بیت‌ کوین مورد نیازتان را خریداری کنید. فقط باید به این موضوع توجه داشته باشید که نرخ خرید و فروش در صرافی‌ها با هم تفاوت اندکی دارند و معمولا قیمت خرید صرافی‌ها کمتر از قیمت ‌فروششان است.

سایت های واسطه ی خارجی برای خرید بیت کوین

یکی از به صرفه‌ترین و ارزان‌ترین راه ها برای خرید بیت‌ کوین سایت بانک‌ اینترنتی پرفکت‌ مانی است که در سایت خود این قابلیت را دارد تا مستقیما دلار پرفکت ‌مانی را به بیت ‌کوین تبدیل کنید. برای خرید دلار پرفکت ‌مانی و وبمانی نیز می‌توانید به همان صرافی‌های آنلاین ایرانی مراجعه کنید.

چگونه بیت‌ کوین بخریم؟
خرید مستقیم از پرفکت‌مانی

همچنین صرافی‌هایی مانند لوکال بیت‌ کوین این امکان را فراهم کرده‌اند تا با دلارهای اینترنتی پرفکت‌ مانی و یا وب مانی، بیت ‌کوین خریداری کنید. برای اینکار نیاز دارید تا ابتدا حسابی را در این سایت باز کنید. پس از آن لیستی مطابق شکل زیر مشاهده می‌کنید:

چگونه بیت‌ کوین بخریم؟

در اینجا می‌توانید از فروشندگانی که پرفکت ‌مانی یا وب مانی را ساپورت ‌میکنند بیت‌ کوین بخرید. توجه داشته باشید که این سایت صرفا بستر امنی برای خرید و فروش بیت کوین و سایر رمزارز هاست و شما طرف مقابلتان یکی از فروشندگان حاضر در این سایت است نه خود سایت.

جمع بندی

در جمع‌بندی این روش‌ها به این ‌نکته اشاره میکنم که خرید از صرافی‌های خارجی بوسیله ‌ی پرفکت ‌مانی یا وبمانی هزینه‌ی بیشتری برای شما خواهد داشت زیرا شما 2 دفعه اکسچنج انجام می‌دهید. یک بار ریال به دلار و یک بار دلار به بیت کوین . پس برای ارزان‌تر درآمدن هزینه‌ی نهایی، یا مستقیما از سایت پرفکت ‌مانی خرید کنید و یا از صرافی‌های آنلاین ایرانی استفاده کنید. البته برخی از واسطه‌ها قیمت ارزان‌تری ارائه می‌دهند که بسته به اعتبارشان می‌توانید تصمیم‌گیری کنید که به چه روش بیت کوین مورد نظرتان را تامین کنید اما این نکته را در نظر بگیرید که در این نوع معاملات، طرفین باید حتما مدارک شناسایی اعم از اسکن کارت ملی ، کارت بانکی ای که به آن واریز صورت میگیرد و کارتی که واریز از آن صورت میپذیرد دریافت شده و تایید چهره ی طرف مقابل و... انجام شود تا مخاطراتی در این زمینه سرمایه ی شما را تهدید نکند، پس به هیچ عنوان بدون تایید هویت از شخصی بیت کوین نخرید.

اگر به مشکلی برخوردید می توانید به سایت همیارماینر مراجعه کرده و با ما مشکلتان را در‌ میان بگذارید. همیارماینر به روزترین سرویس استخراج ابری بیت کوین است و به شما کمک میکند تا به آسانی درآمد ارزی داشته باشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس