ممنوعیت سفر به زنجان در نوروز


ممنوعیت سفر به زنجان در نوروز

استاندار زنجان تأکید کرد: تا زمان برطرف شدن بیماری کرونا از پذیرش مسافر به استان زنجان معذوریم.

ممنوعیت سفر به زنجان در نوروزبه گزارش ایکنا از زنجان، فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان، شب گذشته، ۱۹ اسفندماه در سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا، استان زنجان تا فروکش کردن خطر بیماری از پذیرش مسافر معذور است.

وی با اشاره به اینکه امکانات گردشگری در نوروز فراهم نخواهد شد و مراکز تاریخی هم تعطیل است، تصریح کرد: از مردم زنجان درخواست می‌کنیم که از دعوت مهمان خودداری کنند و از اقوام خود بخواهند به زنجان سفر نکنند.

استاندار زنجان یادآور شد: پلیس مانع ورود خودروهای غیربومی به زنجان می‌شود و حتی از کسانی که تنها بخشی از سال را در زنجان زندگی می‌کنند درخواست داریم که نیز از سفر به زنجان بپرهیزند.

این مسئول به محدود بودن امکانات بیمارستانی اشاره و خاطرنشان کرد: زنجان برای افزودن به شمار تخت‌های خود از بضاعت خیرین بهره برده و سایر استان‌ها نیز در شرایط زنجان هستند؛ به همین دلیل این استان از پذیرش مسافر تا زمان از بین رفتن بیماری، معذور است.

حقیقی غلبه بر ترس، دوری از شایعات و رعایت اصول بهداشتی را از مهمترین موارد قابل توجه برای مهار بیماری کرونا دانست و افزود: بهتر است به جای ترس قوانین بهداشتی را رعایت کنیم و حضور در اجتماعات پرهیز کنیم.

وی در مورد تلاش‌ها برای برطرف کردن نیازهای مردم در حوزه لوازم بهداشتی ابراز کرد: در حال حاضر دو برابر قبل الکل در استان تولید می‌شود که به‌زودی این میزان به سه برابر افزایش می‌یابد.

استاندار زنجان از افزایش تولید مواد ضدعفونی در استان خبر داد و گفت: تأمین نیازهای بخش درمان در اولویت قرار دارد و علاوه بر عرضه برای استفاده مردم، مقداری از تولیدات نیز ذخیره می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۵۰ هزار ماسک در استان زنجان تولید می‌شود، بیان کرد: باید این موضوع را مدنظر داشته باشیم که به گفته متخصصان دو گروه باید از ماسک استفاده کنند، مبتلایان به کووید - ۱۹ و افرادی که با آن‌ها سر و کار دارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !