سود «آریا» 34 درصد رشد کرد


سود «آریا» 34 درصد رشد کرد

با وجود تحریم های سنگین، همچنان بالغ بر 70 درصد از درآمدهای «پلیمر آریا ساسول» از طریق صادرات به دست می آید.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، یکی از شرکت های بزرگ و مطرح که در صف عرضه اولیه قرار دارد و قرار است تا پایان سال جاری وارد جریان بازار سرمایه شود، شرکت «پلیمر آریا ساسول» است.

بر اساس اطلاعات دوره 9 ماهه منتهی به آذر سال 98، این شرکت بیش از 31 هزار و 174 میلیارد ریال سود خالص شناسایی کرده که 34 درصد بیش از 9 ماهه سال قبل است.

درآمدهای عملیاتی در این مدت با رشد 60 درصدی به رقم 61 هزار و 221 میلیارد ریال رسید. علاوه بر افزایش نرخ فروش محصولات، مقدار فروش نیز 10 درصد رشد نشان می دهد.

نکته جالب توجه این است که بیش از 70 درصد از درآمدهای «آریا ساسول» از محل صادرات تأمین می شود. ظاهرا بیش از 90 درصد از محصولات تولیدی به چین صادر می شود.

روند سودآوری سال های قبل را در تصویر مشاهده می کنید که در مسیر صعودی حرکت کرده و پیش بینی می شود با فرض فروش 87 هزار میلیارد تومانی و حاشیه سود ناخالص حدود 50 درصدی، در پایان سال 98 به سود خالص 46 هزار و 100 میلیارد ریالی دست یابد.

سود «آریا» 34 درصد رشد کرد

نکته دیگر تراز ارزی مثبت شرکت و شناسایی سود تسعیر ارز مناسب است که تا دوره 9 ماهه 6 هزار و 979 میلیارد ریال از این محل عایدی داشته است.

در مجموع، «آریا ساسول» با سرمایه اسمی 4 هزار و 583 میلیارد ریالی، تاکنون موفق به ثبت بیش از 33 هزار و 665 میلیارد ریال سود انباشته شده است.

سود «آریا» 34 درصد رشد کرد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس