قتل با چند قطره وایتکس!


قتل با چند قطره وایتکس!

مدیرکل استاندارد البرز گفت: برخی افراد سودجو با ریختن چند قطره وایتکس به الکل صنعتی باعث تغییر رنگ آن از نارنجی به سفید می‌شوند که  این امر تخلف محسوب شده و از طریق سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت پیگیری لازم برای برخورد با متخلفین صورت می گیرد چون الکل صنعتی مشمول استاندارد اجباری نیست و نظارت بر توزیع و کیفیت آن به عهده استاندارد نیست.

فتانه شکرالهی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش میزان مصرف الکل طبی یا اتیلیک در میان مردم برای ضدعفونی کردن سطوح مختلف هستیم.

وی ادامه داد: مردم باید بدانند الکل طبی ۹۶ درصد مشمول استاندارد اجباری است و وضعیت فروش آن در بازار به صورت مستمر رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم باید توجه داشته باشند، الکل طبی ای که خریداری می‌کنند حتما باید نشان استاندارد و پروانه ساخت داشته باشد، اظهار کرد: علاوه بر این باید بر روی برچسب روی الکل آدرس و شماره تلفن کارخانه تولیدی نیز قید شده باشد.

این مسئول اضافه کرد: روی برچسب تمامی الکل‌های استاندارد کدی ۱۰ رقمی قید شده که با ارسال آن به ۱۰۰۰۱۵۱۷ می‌توان از استاندارد بودن و همچنین محل تولید الکل مطلع شد.

شکرالهی توضیح داد: اگر مردم کد ۱۰ رقمی را به سامانه مذکور ارسال کردند و نتیجه ای دریافت نکردند باید بدانند الکلی که خریداری کرده‌اند استاندارد نیست و باید از مصرف آن خودداری و موضوع را به ۱۵۱۷ اطلاع دهند.

وی خاطرنشان کرد: سفید بودن الکل لزوما به معنای طبی بودن آن نیست و این درصد الکل است که نشان می‌دهد الکل صنعتی است یا طبی.

مدیرکل استاندارد البرز گفت: برخی افراد سودجو با ریختن چند قطره وایتکس به الکل صنعتی باعث تغییر رنگ آن از نارنجی به سفید می‌شوند که این امر تخلف محسوب شده و از طریق سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت پیگیری لازم برای برخورد با متخلفین صورت می گیرد چون الکل صنعتی مشمول استاندارد اجباری نیست و نظارت بر توزیع و کیفیت آن به عهده استاندارد نیست.

وی گفت: مردم باید توجه داشته باشند که الکل طبی به هیچ وجه قابلیت خوردن ندارد و صرفا برای استعمال خارجی کاربرد دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی