بیماران دارای علائم شبه کرونا ابتدا به پزشک خانواده مراجعه کنند


بیماران دارای علائم شبه کرونا ابتدا به پزشک خانواده مراجعه کنند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم از بیمارانی که دارای علائمی شبیه علائم بیماری کووید19 هستند خواست که ابتدا به پزشک خانواده خود مراجعه کنند.

دکتر قهرمان بمانا در گفت و گو با ایسنا گفت: ارجاع بیماران با علائم شبیه کرونا به پزشکان متخصص عفونی تنها در صورت تایید پزشک خانواده انجام خواهد شد و مرحله اولیه تشخیص و درمان بیمارانی که حال عمومی نسبتا خوبی دارند اما با علائم کروناویروس مواجه شده‌اند، توسط پزشک خانواده انجام می‌شود.

وی این موضوع را برای جلوگیری از ازدحام و تجمع افراد در کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی یا بیمارستان‌ها بسیار با اهمیت دانست و گفت: ویزیت بیماران در شهرستان جهرم توسط پزشکان متخصص عفونی و داخلی در درمانگاه شماره ۴ واقع در ابتدای خیابان ولی عصر(عج) شهر جهرم انجام می شود.

بمانا با تاکید براینکه هیچ گونه محدودیتی برای ویزیت توسط پزشکان متخصص عفونی و داخلی در جهرم وجود ندارد، گفت: علائم تنفسی از مهمترین علامت بیمارانی است که نیاز به بستری دارند.

وی با اشاره به ایجاد یک بخش جدا برای بیماران مشکوک به کووید۱۹ در بیمارستان پیمانیه جهرم، گفت: یک بخش ایزوله با ورودی جداگانه در بیمارستان پیمانیه جهرم با ظرفیت ۵۰ تخت بستری و ۱۱ تخت آی سی یو، پیش بینی شده است.

معاون درمان علوم پزشکی جهرم خاطرنشان کرد: انتقال بیماران به این بخش تنها از طریق اورژانس ۱۱۵ انجام می‌شود زیرا جابه جایی بیماران مشکوک که نیازمند بستری هستند باید طبق پروتکل‌های بهداشتی انجام شود که امدادگران اورژانس به آن واقف هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت