مرگ 4 نفر در کردستان به دلیل نوشیدن الکل صنعتی


معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: چهار نفر در این استان به دلیل مصرف الکل صنعتی...

مرگ 4 نفر در کردستان به دلیل نوشیدن الکل صنعتی

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: چهار نفر در این استان به دلیل مصرف الکل صنعتی جان خود را از دست دادند.

دکتر ابراهیم قادری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در یک هفته گذشته چهار نفر در استان به دلیل مصرف الکل صنعتی جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه مصرف الکل هیچ تاثیری در مقابله با ابتلای انسان به ویروس کرونا ندارد، افزود: در جلسات و نشست‌های مختلف به ویژه نشست کمیته اطلاع رسانی مقابله با بیماری کرونا در هفته گذشته هشدارهای لازم در خصوص وجود الکل‌های تقلبی در بازار به شهروندان داده شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: بارها تاکید کردیم مردم مواد ضدعفونی کننده را از مراکز مجاز و داروخانه‌ها تهیه کنند تا بجای الکل طبی(اتانول) الکل صنعتی(متانول) را به آنها نفروشند.

قادری با بیان اینکه مصرف الکل صنعتی منجر به مسمومیت‌های شدید و حتی مرگ می‌شود، اظهار داشت: الکل متانول به شدت سمی است و از طریق جذب پوستی و یا استنشاق بخار باعث مسمومیت شدید در حد کوری و مرگ افراد می‌شود.

وی آب و صابون را بهترین وسیله ضدعفونی کننده دانست و گفت: در صورت استفاده از دیگر مواد ضدعفونی کننده، از اصل بودن آن اطمینان حاصل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است