تولید روزانه سه هزار ماسک توسط مددجویان ایلامی


تولید روزانه سه هزار ماسک توسط مددجویان ایلامی

ایلام - ایرنا - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی ایلام گفت: درپی شیوع ویروس کرونا و نیاز مردم به استفاده از اقلام بهداشتی نظیر ماسک چند کارگاه تولیدی ماسک با عرضه روزانه سه هزار عدد توسط مددجویان این نهاد راه اندازی شده است.

روح الله سلیمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به کمبود ماسک در استان ایلام این نهاد با همکاری کارآفرینان مددجو و جویای کار اقدام به راه اندازی چند کارگاه تولید ماسک کرده است.

وی ادامه داد: به همین منظور کمیته امداد دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه در اختیار این کارآفرینان قرار داده است و هم اکنون نیز افراد شاغل در کارگاه به ۱۶ نفر رسیده اند.

وی با اشاره به اینکه از طریق این کارگاه که دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بر فرایند فعالیت آن نظارت دارند هم اکنون روزانه حدود ۳ هزار ماسک تولید می شود، تصریح کرد: این نهاد برای داشتن سهمی بیشتر در تولید ماسک و از لحاظ دیگر برای ایجاد درآمد در بین خانواده های مددجو تعداد ۲ کارگاه دیگر تولید ماسک در شهرهای ایلام و چوار را وارد خط تولید کرده است.

به گفته معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی ایلام، تولید روزانه این کارگاهها در آینده افزایش خواهد یافت.

وی افزود: راه اندازی این کارگاه در سایر شهرستانهای استان نیز مددنظر بوده و چنانچه مددجویان مجری طرح آمادگی داشته باشند کارگاههای تولید ماسک در این مناطق نیز راه اندازی خواهد شد.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان»واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه را هم تحت تاثیر قرار داده است.

ایران نیز از ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری ۳۰ بهمن ماه در قم شناسایی شد.

" کرونا" ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و عطسه، سرفه، دست دادن و روبوسی از جمله راه‌های انتقال آن است.

پزشکان توصیه می کنند که افراد علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و نیز حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام، تا کنون ۵۶ نفر در این استان به کرونا مبتلا شده، ۲۰ نفر بهبود یافته و چهار نفر فوت کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران