اقبال دوباره به فروش اینترنتی


اقبال دوباره به فروش اینترنتی

بیرجند - ایرنا - یکی از مهمترین مزایای توسعه فروشگاه‌های اینترنتی و تجارت الکترونیک تامین بهداشت عمومی و پیشگیری از گسترش بیماری‌ها است که این روزها بار دیگر مورد توجه مردم و دستگاه‌های مختلف قرار گرفته است.

با توجه به نیاز جامعه، در آینده‌ نزدیک توسعه فروشگاه‌های اینترنتی یا در سطح کلان‌تر تجارت الکترونیک به اصلی‌ترین روش‌های داد و ستد تبدیل خواهد شد اما به طور حتم نیازمند مدیریت همه جانبه در کشورهایی است که در دوران گذر از تجارت و داد و ستد سنتی قرار دارند.

صرفه‌جویی در زمان یکی از مهمترین مزایای داد و ستد الکترونیک است و در این روش متقاضیان ضمن امکان انتخاب و مقایسه می‌توانند از تجربیات دیگر کاربران در خرید مجازی بهره‌مند شوند.

توسعه داد و ستدهای الکترونیک نیازمند افزایش درگاه‌های خرید و فروش مجازی زیر نظر نهادهای قانونی و نظارتی است تا جلوی بسیاری از کلاهبرداری‌ها نیز گرفته شود.

فروش اینترنتی نظارت شده ضمن ارتقای تجارت الکترونیک آسایش بیش از پیش جامعه را در بر خواهد داشت و از طرفی مسایل ترافیکی را تا حد قابل توجهی کاهش خواهد داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بتازگی گفت: اپلیکیشن سامینو با قابلیت خرید اینترنتی شهروندان از فروشگاه‌ها و تحویل در منزل، در استان فعال شده است.

مشیرالحق عابدی در نشست ستاد تنظیم بازار استان افزود: فروشگاه اینترنتی به منظور رعایت مسائل بهداشتی و تردد کمتر مردم در استان فعال شده است که امیدواریم این اقدام مناسب و به هنگام با فرهنگ سازی بین مردم توسعه و نهادینه شود.

وی اظهار داشت: شهروندان برای خرید اینترنتی می‌توانند از طریق نصب اپلیکیشن سامینو اقلام اساسی شامل شکر و برنج تنظیم بازار و سایر مایحتاج خود را بدون حضور در فروشگاه‌ها، به صورت اینترنتی خریداری کنند و در منزل تحویل بگیرند.

داد و ستد الکترونیک نیازمند زیرساخت است

مهدی حسامی که برای خرید به یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیرجند مراجعه کرده بود گفت: داد و ستد الکترونیک نیازمند زیرساخت است.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم ماندن در خانه طبق توصیه‌های وزارت بهداشت جا دارد مسوولان بیش از گذشته زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند.

این شهروند اظهار داشت: وضعیت کنونی باعث کسادی تعداد زیادی از مشاغل شده است که با توسعه فروشگاه‌های اینترنتی می‌توان از ورشکستگی آنها جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه ارتقای فروشگاه‌های اینترنتی می‌تواند بهداشت عمومی را به دنبال داشته باشد گفت: با تقاضای اینترنتی خریداران فروشگاه‌ها می‌توانند کالاها را به صورت وکیوم شده برای متقاضیان بفرستند و این مهم ضمن کاهش آلایندگی‌ها به خاطر کاهش ترافیک بهداشت عمومی و اجتماعی را تامین می‌کند.

حسامی گفت: توسعه فروشی اینترنتی جلوی سفرهای غیرضروری درون و برون شهری را می‌گیرد و از طرفی در وقت مردم صرفه‌جویی می‌شود.

کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی مدیریت شود

فواد کاظمی از دیگر خریداران با بیان اینکه هنوز نمی‌توان به فضای مجازی و فروشگاه‌های اینترنتی اعتماد کرد گفت: کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی کنترل و مدیریت شود.

وی افزود: روزانه شاهد اعلام پلیس فتا از کلاهبرداری‌های گوناگون در فضای مجازی هستیم که با وجود فروشگاه‌های اینترنتی مجاز باز هم نمی‌توان اعتماد کرد.

کاظمی با بیان اینکه باید لیستی از فروشگاه‌های مجاز در اختیار مردم قرار گیرد گفت: بهترین منبع برای انتشار این اطلاعات رسانه‌ها هستند که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی افزود: فرهنگ‌سازی استفاده از این درگاه‌ها از دیگر ملزومات است که باز هم رسانه‌ها در معرفی مزیت‌های این نوع از داد و ستد نقش اساسی دارند.

وی گفت: تسریع در تحویل کالاهای خریداری شده از دیگر نکات مهم است که فروشگاه‌ها باید از ناوگان حمل کالای تخصصی و سریع برخوردار باشند تا خرید همراه با رضایت را به دنبال داشته باشد و مشتری را از دست ندهند.

افزایش ضریب نفوذ اینترنت و کسب و کارهای اینترنتی

عضو هیات علمی گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه بیرجند گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر ضریب نفوذ اینترنت در کشور بسیار افزایش داشته و به حدود ۹۰ درصد رسیده که فرصت مناسبی را برای توسعه کسب و کارهای اینترنتی و فضای مجازی فراهم کرده است.

محمد قاسمی گل افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت توصیه‌های پزشکی در کاهش تردد در معابر عمومی، نیاز به خدمات و سرویس‌های اینترنتی بیش از پیش احساس می‌شود.

وی گفت: در این میان برخی از این کسب و کارهای اینترنتی به ویژه در حوزه فروش کالا بین مردم مقبولیت بیشتری دارند هرچند عموما خدمات این کسب و کارها برای شهرستان‌ها با محدودیت‌هایی همراه است و سوپرمارکت‌های آنلاین بیشتر در محدوده پایتخت سرویس‌دهی دارند.

مدیر امور فناوری دانشگاه بیرجند اظهار داشت: با این حال علیرغم تمامی پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه کسب و کارهای اینترنتی بایستی قبول کرد که هنوز به جایگاهی نرسیده‌ایم که بتوانیم همه خدمات و سرویس‌ها را به راحتی از طریق اینترنت و با کیفیت مناسب دریافت کنیم.

وی افزود: در این ایام تعداد زیادی از هموطنان با قرنطینه کردن خود در منازل به دنبال مرتفع کردن نیازهایشان در فضای مجازی هستند از این رو فرصت مناسبی برای کسب و کارهای نوپای اینترنتی است که با ارایه سرویس‌های مناسب، اعتماد عمومی لازم را کسب کنند و مطمئنا با این رویکرد پس از سپری شدن این بحران نیز همچنان مشتریان خود را حفظ خواهند کرد.

قاسمی گل گفت: در شرایط عادی، یکی از مشکلات اصلی سر راه توسعه هر کسب و کار در فضای مجازی، جلب اعتماد عمومی نسبت به آن است که عموما نیازمند گذشت زمان است در حالی که در این شرایط بحرانی با توجه به تقاضای زیاد برای ارایه خدمات اینترنتی، اعتمادسازی می‌تواند در بازه بسیار کوتاه‌تر شکل بگیرد.

فعالیت فروشگاه‌های آنلاین فقط با نماد اعتماد الکترونیک

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: فقط فروشگاه‌هایی می‌توانند در کسب و کارهای اینترنتی فعال باشند که نشان اعتماد الکترونیک را از مرکز تجارت الکترونیک کسب کنند.

الیاس جویبان افزود: فروش اینترنتی فقط باید با پرداخت الکترونیکی ایجاد شود که در این ارتباط طبق قانون بانک‌ها موظفند به فروشگاه‌هایی درگاه اینترنتی بدهند که نشان اعتماد الکترونیک را داشته باشند.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت ارتقای تجارت الکترونیک از تمامی شرکت‌هایی که نشان اعتماد داشته باشند حمایت خواهیم کرد و اقلام تنظیم بازار در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف از این اقدام تسهیل در داد و ستدها است گفت: امیدواریم با ارتقای تجارت الکترونیک بتوان بخشی از نیازمندی‌های روز مردم را مرتفع کرد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: تاکنون یک شرکت در استان وارد عمل شده که اقلام تنظیم بازار هم در اختیار شرکت قرار گرفته است و امیدواریم بخشی از نیازمندی‌های تنظیم بازار شب عید هم از این طریق در اختیار مردم قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط پیش آمده فروش اینترنتی بهداشت عمومی را در بر خواهد داشت و در همین ارتباط از شرکت‌های دارای نشان اعتماد ویژه حمایت خواهیم کرد تا این مهم در استان فرهنگ‌سازی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از من مپرس