علت مرگ نهنگ به گل نشسته در ساحل لیلتین دیلم بررسی می‌شود


‌مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: کارشناسان علت مرگ نهنگ به گل نشسته در ساحل لیلتین دیلم را بررسی می‌کنند.

‌فرهاد قلی‌نژاد پس از بازدید از محل به گل نشستن نهنگ براید در ساحل لیلتین شهرستان دیلم بیان کرد: در چند روز اخیر شاهد به گل نشستن یک نهنگ با طول تقریبی ۱۵ متر در ساحل لیلتین دیلم بودیم که با همکاری دریابانی، سپاه و سایر ارگان‌ها این نهنگ را به ساحل انتقال دادیم و تا بوی تعفن آن منازل مسکونی را آزار ندهد و در فرصت مناسب اقدامات کارشناسی بر روی لاشه نهنگ انجام شود.

وی افزود: این نهنگ از نوع گرمسیری و علت مرگ آن در دست بررسی است، ولی به احتمال مرگ این نهنگ به خاطر کهولت سن و یا برخورد با شناور‌های دریایی و آسیب دیدن بدنه نهنگ رخ داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یادآور شد: پس از علت یابی مرگ نهنگ، عملیات بیومتری و مسائل اکولوژی را انجام می‌دهیم و نهنگ را برای جلوگیری از بوی تعفن دفن خواهیم کرد و سپس اسکلت این نهنگ را فیکس و پس از انتقال به موزه برای تحقیقات جانورشناسی استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، قلی‌نژاد تصریح کرد: نهنگ‌ها به عنوان بزرگترین پستانداران روی زمین، از رده پستاداران راسته آب بازان هستند که در محیط‌های آبی نقش مهمی را در اکولوژی و چرخه غذایی اقیانوس‌ها و دریا‌ها بازی می‌کنند.

وی تاکید کرد: امروزه نهنگ‌ها به دلیل آلودگی‌های دریایی و برخورد با شناور‌ها دریایی در معرض خطر هستند و نیاز است زیستگاه این نهنگ‌ها شناسایی شود و به عنوان منطقه حفاظت شده دریایی در راستای حفظ این گونه زیستی ارزشمند تلاش شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی