فرماندار: برپایی چادر در مناطق گردشگری سیروان ممنوع است


فرماندار: برپایی چادر در مناطق گردشگری سیروان ممنوع است

ایلام - ایرنا - فرماندار سیروان گفت: برپایی چادر و ایجاد گردهمایی های نورزوی برای ساکنان و مسافران نوروزی در شهرستان سیروان در تعطیلات نوروزی سال جدید باتوجه به شیوع ویروس کرونا ممنوع است.

جواد رحیمی مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به صاحبان چادرهایی که از هم اکنون برپا شده اند نیز اخطارهای لازم برای جمع آوری و برچیدن این چادرها داده شده است.

وی افزود: هرچند تاکنون موردی از بیماری کرونا در سطح شهرستان سیروان مشاهده نشده است اما هر روز بر میزان پایش ها و نظارت ها بر اماکن عمومی، شهروندان و به ویژه مهمانان نورزوی افزوده می شود.

فرماندار سیروان با بیان اینکه هم اکنون این شهرستان به واسطه حضور مهمانان نوروزی شلوغ تر از همیشه است، تاکید کرد: از طریق نصب بنر، اطلاعیه های مکرر و هشدارهای پیامکی اطلاع رسانی های لازم به شهروندان داده شده است.

رحیمی مقدم اضافه کرد: از امروز نیز با همکاری سپاه و بسیج با استفاده از بلندگو در سطح شهر و روستاهای پرتجمع از مردم خواسته شده است هشدارها در خصوص رعایت پیشگیری های لازم برای عدم ابتلا به بیماری کرونا را جدی بگیرند.

وی یادآور شد: تمام معابر عمومی، پارک ها، عابربانک ها، کارخانه سیمان و هر مکانی که محل تردد مردم باشد به طور مرتب توسط شهرداری و مرکز بهداشت ضدعفونی می شود.

فرماندار سیروان در مورد مهمانان نوروزی و عدم اجاره منزل یا کمپ های گردشگری به مهمانان نوروزی به ویژه افراد مشکوک به ویروس کرونا گفت: اکثر این مهمانان دارای منزل شخصی مسکونی هستند و مستقیم از استان های مقصد به منازل خود در شهرستان می روند و این موضوع می تواند نگران کننده باشد.

رحیمی مقدم اضافه کرد: از اصناف مختلف خواسته شده است تا حد امکان مغازه های خود را تعطیل کنند و برپایی هرگونه اجتماعات ختم، عروسی، جشن های نوروزی، کمپ های استقرار مهمانان و گردشگران ممنوع و همچنین تمام مسیرهای فرعی محل تردد گردشگران نوروزی مسدود شده است.

وی در مورد آیین حسنه زیارت قبور در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال هم گفت: از همه مردم خواسته شده است در این ۲ روز از مراجعه به قبرستان ها خودداری و زیارت قبور اموات خود را به زمان بهتری موکل کنند.

فرماندار سیروان تاکید کرد: برابر قانون مصوب قرارگاه پیشگری از کرونای استان و تصمیم های شورای تامین شهرستان سیروان با هر فردی که هشدارها را جدی نگیرد و سلامت جامعه و شهروندان را به مخاطره بیندازد، برخورد جدی و در صورت لزوم قهری خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...