تولید روزانه 120هزار لیتر الکل در شرکت توسعه نیشکر دعبل خزاعی


تولید روزانه 120هزار لیتر الکل در شرکت توسعه نیشکر دعبل خزاعی

اهواز - ایرنا - مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت : با شیوع ویروس کرونا در کشور خط تولید بسته بندی الکل طبی در شرکت دعبل خزاعی با تولید روزانه 120 هزار لیتر الکل طبی اغاز شد.

عبدعلی ناصری چهارشنبه در آئین بهره برداری از این خط اظهار داشت : پیش از شیوع بیماری کرونا در این شرکت روزانه ۹۰ هزار لیتر الکل تولید می شد که با سه شیفته کرد کار این میزان به ۱۲۰هزار لیتر رسید .

وی ادامه داد : قبل از شیوع ویروس کرونا شرکت الکل‌سازی دعبل‌خزاعی الکل را به شکل دستی در ظروف ۱۰ ، ۲۰، و ۲۰۰ لیتری تولید و به سایر استان های کشور صادر می‌کرد.

ناصری افزود : پس از شیوع ویروس کرونا در کشور با احساس کمبود الکل در بسته بندی های ظروف کوچک مواجه شدیم که با هماهنگی ستاد مقابله با ویروس کرونا مجوزی صادر شد تا تولید الکل را در ظروف کوچکتر در دستور کار قرا دهیم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان بیان کرد :خط جدید تولید الکل طبی در ظروف یک ، پنج و ۱۰ لیتری به صورت مکانیزه و اتوماتیک بسته بندی انجام می شود .

ناصری ادامه داد : بهمن ماه سال ۱۳۹۸ آخرین صادرات الکل انجام شده که با شیوع ویروس کرونا در کشور صادرات را ممنوع کرده‌ایم و صددرصد تولید را به کشور اختصاص داده ایم.

وی گفت : حدود ۴۰ نفر نیرو به صورت سه نوبت کاری در خط تولید مشغول به کار هستند ، این شرکت حدود ۸۰ درصد الکل مورد نیاز کشور را تولید می کند .

غلامرضا شریعتی استانداری خوزستان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت :استان خوزستان بیشترین تولید الکل را در کشور دارد ، این در حالی است که به تنهایی الکل سازی شرکت رازی ۲۶ هزار تن الکل در سال تولید می‌کند.

وی ادامه داد : در خوزستان شرکت الکل سازی هفت تپه ، شرکت الکل سازی رازی ، و ۲ کارخانه در خرمشهر الکل تولید می کنند تا برای سلامت همشهریان و هموطنان کشور گامی برداشته باشند .

نیشکر از جمله محصولاتی است که از پسماند آن برای تولید دیگر فرآورده‌ها از جمله کاغذ، الکل، خمیرمایه، ام دی اف و کمپوست استفاده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی