شایعه‌های کرونایی، از بستن جاده تا اجبار یک هتل در شیراز


شایعه‌های کرونایی، از بستن جاده تا اجبار یک هتل در شیراز

شیراز- ایرنا- شایعه‌های متاثر از شیوع بیماری کرونا به بخشی از محتوای فضای مجازی مبدل شده است، شایعه‌هایی که یکی پس از دیگری تکذیب می‌شود.

از بستن جاده‌های منتهی به استان فارس و شهر شیراز گرفته تا اجبار یک هتل در شیراز به پذیرش مسافران از استان‌های درگیر با بحران کرونا از شایعه‌هایی بود که طی شبانه‌روز گذشته با پاسخ و تکذیب مسوولان همراه شد.

جاده‌ باز است اما ...
اطلاعات دریافتی از مرکز مدیریت راه‌های استان فارس گویای آن است که جاده‌های استان باز است و البته اطلاعات سامانه‌های ترددشمار گویای کاهش یک درصدی ترددها در محورهای برون شهری است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در این باره گفت:‌ همه ممحورهای استان فارس باز و تردد در آنها با کنترل امکان پذیر است.
علیرضا سیاهپور افزود: پیرو مصوبه ستاد فرماندهی و پیشگیری از بیماری کرونا در استان فارس، گروه‌های غربالگری مشترک با حضور کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تشکیل شده و در مبادی محورهای ورودی استان به مسافران رهنمودهای لازم در زمینه انصراف مسافران به مقاصد مختلف در استان فارس را ارائه می‌کنند.
وی ادامه داد:‌ این گروه‌ها از تردد و ورود افراد مشکوک به کرونا در مبادی ورودی به مقاصد مختلف استان جلوگیری می‌کنند.
وی ادامه داد:‌هم اینک هیچ یک از جاده‌های استان نیست و فعلا هیچ گونه تصمیمی مبنی بر انسداد جاده‌ها در دستور کار قرار ندارد.

تکذیب اجبار هتل به پذیرش مسافران خاص
هتل بزرگ شیراز که در جریان سیل فروردین 98 دروازه قرآن و تکریم سریع سیل‌زدگان نامش بر سر زبان‌ها افتاد نیز از شایعات روزهای کرونایی بی نصیب نماند.
مدیریت این هتل با ارسال توضیحی در پیوند با این شایعه به ایرنا اعلام کرد:‌ "ضمن آرزوی سلامتی توام با آرامش برای همه همشهریان گرامی ، به استحضار می رساند شایعاتی بدور از انصاف و ناجوانمردانه از سوی افرادی معلوم الحال مبتنی بر درخواست استانداری فارس از هتل شیراز بابت پذیرش تعدادی مهمان از قم نشر پیدا کرده که بدینوسیله این مطلب را تکذیب می‌کنیم. "

هشدار معاون استاندار فارس به شایعه‌پراکنان
از سوی دیگر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس به شایعه پراکنان هشدار داد: با شایعه سازان و کسانی که بخواهند با امنیت روانی و مردم در فضای مجازی و رسانه‌ای بازی کنند برخورد خواهد شد.
سید احمد احمدی‌زاده در جلسه شورای اطلاع رسانی استان فارس این را نیز گفت که رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری‌ها، صداوسیما و فضای مجازی تا کنون تلاش‌های خوب و موثری داشته اند که انتظار است با هم افزایی و هماهنگی بیشتر تمام تلاش خود را برای فرهنگ سازی و پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا متمرکز کنند.

براساس آخرین آمار تا ظهر سه‌شنبه ۲۰ اسفند با شناسایی ۱۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در فارس شمار مبتلایان در این استان به ۱۵۱ نفر افزایش یافته است؛ تاکنون پنج نفر از فارس به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند، ۴۲ نفر نیز با وضعیت عمومی خوب در ایزوله خانگی به سر می برند. در استان اصفهان ۶۱۸ مبتلا و استان یزد نیز ۱۲۸ نفر مبتلا به کرونا شناسایی شده است.
در سطح کشور نیز با شناسایی ۸۸۱ مورد ابتلای جدید قطعی به کرونا، تعداد مبتلایان به ۸۰۴۲ نفر رسید. تاکنون ۲۷۳۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و روند بهبودی و ترخیص این بیماران افزایش شایان توجهی داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر