فرمول یک ایران – راننده جوان و با استعداد تیم فراری، چارلز لکلرک، در دومین سال حضور خود در تیم با جایگاهی که تا سال ۲۰۲۴ متعلق به خودش هست میکوشد تا خودروی فصل ۲۰۲۰ فراری با نام SF1000 را بیش از پیش مطابق نیازهای خودش بهبود بخشد.
همانطور که در تصویر زیر مشخص است او به جزئیات توجه کرده تا کارایی خودش در استارت مسابقه را بالا ببرد. وی به انتهای پدال کلاچ خود یک انگشت دانه اضافه کرده تا انگشت اشاره و وسطش با اطمینان بیشتر عملیات رها سازی کلاچ را موقع استارت انجام بدهند.
البته این انگشت دانه چیز جدیدی نیست و بسیاری از رانندگان به وسیله چنین تغییراتی فرمان خود را شخصی سازی میکنند. این در حقیقت نشان میدهد که راننده جوان فراری توجه خود را حتی به کوچکترین جزئیات معطوف کرده تا بتواند بهترینِ خودش را به نمایش بگذارد. معمولاً این نوع تغییرات شروع دستکاریهای کوچک بعدی هستند اما با وجود قوانین مربوط به کلاچ و استارت مسابقه و بازرسیهای موشکافانه فیا کار رانندگان بیش از پیش سخت شده است.
این انگشت دانه در طول تستها تولید شد و پس از هر تست به سرعت نمونهای جدید با تغییرات جزئی تولید میشد تا محصول نهایی مناسب چارلز لکلرک و سبک رانندگیاش باشد.
در ادامه شاهد چندی از شخصی سازیهای رانندگان فراری در سالیان گذشته خواهیم بود:
چارلز لکلرک در اولین فصل حضورش به همراه فراری ترجیح میداد از پدال کلاچ ساده جناقی استفاده کند.
این مدل تغییرات در فراری جدید نیستند. همانطور که رانندههای قبلی این تیم هم تغییرات ارگونومیک در سیستم کلاچ اعمال کرده بودند. میتوان دید که سباستین فتل تغییرات زیادی در فرمان خودروی خودش در طول فصل ۲۰۱۷ ایجاد کرده بود.
در این میان کیمی رایکونن ترجیح میداد تا از سیستم سادهتری استفاده کند. میبینیم که وی از پدال کلاچ جناقی در فصلهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ استفاده کرد.