تلاش چارلز لکلرک برای استارت بهتر خودروی فراری


فرمول یک ایران – راننده جوان و با استعداد تیم فراری، چارلز لکلرک، در دومین سال حضور خود در تیم با جایگاهی که تا سال 2024 متعلق به خودش هست می‌کوشد تا خودروی فصل 2020 فراری با نام SF1000 را بیش از پیش مطابق نیازهای خودش بهبود بخشد. همانطور که در تصویر زیر مشخص است او به جزئیات توجه کرده تا کارایی خودش در استارت مسابقه را بالا ببرد. وی به انتهای...

فرمول یک ایران – راننده جوان و با استعداد تیم فراری، چارلز لکلرک، در دومین سال حضور خود در تیم با جایگاهی که تا سال ۲۰۲۴ متعلق به خودش هست می‌کوشد تا خودروی فصل ۲۰۲۰ فراری با نام SF1000 را بیش از پیش مطابق نیازهای خودش بهبود بخشد.

همانطور که در تصویر زیر مشخص است او به جزئیات توجه کرده تا کارایی خودش در استارت مسابقه را بالا ببرد. وی به انتهای پدال کلاچ خود یک انگشت دانه اضافه کرده تا انگشت اشاره و وسطش با اطمینان بیش‌تر عملیات رها سازی کلاچ را موقع استارت انجام بدهند.

تلاش چارلز لکلرک برای استارت بهتر خودروی فراریتلاش چارلز لکلرک برای استارت بهتر خودروی فراری فرمان جدید چارلز لکزک

البته این انگشت دانه چیز جدیدی نیست و بسیاری از رانندگان به وسیله چنین تغییراتی فرمان خود را شخصی سازی می‌کنند. این در حقیقت نشان می‌دهد که راننده جوان فراری توجه خود را حتی به کوچک‌ترین جزئیات معطوف کرده تا بتواند بهترینِ خودش را به نمایش بگذارد. معمولاً این نوع تغییرات شروع دستکاری‌های کوچک بعدی هستند اما با وجود قوانین مربوط به کلاچ و استارت مسابقه و بازرسی‌های موشکافانه فیا کار رانندگان بیش از پیش سخت شده است.

این انگشت دانه در طول تست‌ها تولید شد و پس از هر تست به سرعت نمونه‌ای جدید با تغییرات جزئی تولید می‌شد تا محصول نهایی مناسب چارلز لکلرک و سبک رانندگی‌اش باشد.

در ادامه شاهد چندی از شخصی سازی‌های رانندگان فراری در سالیان گذشته خواهیم بود:

تلاش چارلز لکلرک برای استارت بهتر خودروی فراریتلاش چارلز لکلرک برای استارت بهتر خودروی فراری فرمان فصل 2018 چارلز لکلرک

چارلز لکلرک در اولین فصل حضورش به همراه فراری ترجیح می‌داد از پدال کلاچ ساده جناقی استفاده کند.

تلاش چارلز لکلرک برای استارت بهتر خودروی فراریتلاش چارلز لکلرک برای استارت بهتر خودروی فراری مقایسه فرمان سباستین فتل و کیمی رایکونن

این مدل تغییرات در فراری جدید نیستند. همانطور که راننده‌های قبلی این تیم هم تغییرات ارگونومیک در سیستم کلاچ اعمال کرده بودند. می‌توان دید که سباستین فتل تغییرات زیادی در فرمان خودروی خودش در طول فصل ۲۰۱۷ ایجاد کرده بود.

تلاش چارلز لکلرک برای استارت بهتر خودروی فراریتلاش چارلز لکلرک برای استارت بهتر خودروی فراری مقایسه فرمان کیمی رایکونن در دو فصل 2016 و 2017

در این میان کیمی رایکونن ترجیح می‌داد تا از سیستم ساده‌تری استفاده کند. می‌بینیم که وی از پدال کلاچ جناقی در فصل‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ استفاده کرد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !