کمک به زلزله‌زدگان قطور


کانون های فرهنگی هنری شهرستان خوی با محوریت دبیرخانه این کانون‌ها کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به مناطق زلزله زده بخش قطور این شهرستان می رسانند.

به گزارش خبرنگار شبستان از ارومیه، با توجه به کلام نورانی امام حسین(ع) که فرمودند: « برترین اعمال بعد از نماز، غصه زدایی از مردم و وارد کردن شادی در دل آنهاست» و با توجه به وضعیت بحرانی هموطنان عزیزمان بخش قطور شهرستان خوی، بر خود لازم دانستیم بر اساس اعتقادات دینی و عرق ملی، حمایت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی را با هماهنگی به مناطق آسیب دیده بخش قطور خوی ارسال کردند. کانون های فرهنگی هنری شهرستان خوی نیز با محوریت دبیرخانه این کانون‌ها کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به مناطق زلزله زده بخش قطور این شهرستان می رسانند.

سرما و بارش برف طی این روزهای سخت به نمکی بر زخم‌های در حال التیام در مناطق زلزله‌زده «قطور» تبدیل می‌شود و ساکنان چادرنشین آن را بیشتر از سایر ملت ایران با نگرانی‌های ناشی از شرایط جوی و شیوع بیماری‌های فصلی درگیر می‌کند.

همزمان با کمک های نوع دوستانه مردم استان آذربایجان‌غربی به مناطق زلزله زده بخش قطور شهرستان خوی در ایام نوروز فعالان کانون های مساجد نیز برای کمک به این مناطق پیشقدم شدند.

کمک  به زلزله‌زدگان قطور

مدیر دفتر هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خوی، یوسف ضیافتی، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، اظهار کرد: در مرحله اول کمک های بچه های مسجد پک های گرمایشی، بهداشتی و غذایی به ارزش 000/265/50 ریال تحویل خانوارهای هدف زلزله زدگان شد.

وی افزود: این پک‌ها شامل بهداشتی و درمانی، گرمایشی و تغذیه‌ای است.

ضیافتی در ادامه سخنان خود گفت: در بخش بهداشتی ودرمانی شامل مایع دستشویی، دستمال، کاغذی، صابون، شامپو، لیف، دمپایی سربسته، جوراب، چسل زخم، ویتامین سی، تاید، کیسه زباله، نواربهداشتی و اسکاچ بوده است.

مدیر دفتر هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خوی تصریح کرد: پک ها در زمینه تغذیه ای شامل شکلات، خرما، نان، کنسروخورشت، پنیر، شیر، بیسکویت و مربا و در بخش گرمایشی نیز شامل پتو و بخاری برقی فن دار( 2200 وات) بوده است.

ضیافتی در ادامه با بیان اینکه مقادیر پک های بسته به تعداد اعضای خانوارها و برای مصرف یک ماهه تدارک دیده شده بود، بیان کرد: مقدار واریزی های باقی مانده 000/996/51 ریال است که برای خرید لباس عید برای اعضای خانوارهای هدف ( بخصوص کودکان)، خرید سری دوم پک های بهداشتی و تغذیه ای، پرداخت کمک هزینه های دارویی برای خانواده زلزله زده با کودک بیماری قلبی و کمک هزینه شیمی درمانی برای خانواده زلزله زده با فرزند سرطانی تدارک دیده شده است.

دین مبین اسلام همواره بر یاری رساندن و کمک به نوع بشر تاکیدات فراوانی دارد و در این حادثه اخیر زلزله نیز با توجه به گستردگی منطقه و نیاز مبرم مردم این مناطق، لازم است که مردم عزیز به یاری هموطنان زلزله زده در استان آذربایجان‌غربی بشتابند.

مساجد مهمترین پایگاه برای فعالیت های خیرخواهانه در این زمینه است و فعالان کانون های مساجد تلاش خواهند کرد تا زمینه های جمع آوری اقلام اهدایی مردم فراهم و به دست هموطنان در مناطق سیل زده برسد.

کمک  به زلزله‌زدگان قطور

مراکز فرهنگی و دینی آسیب دیده در زلزله قطور با همکاری سایر ارگان ها بازسازی و مرمت می شود

«حجت الاسلام و المسلمین اباذر بیگی»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، ضمن ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان و بازماندگان از زلزله اخیر این منطقه، گفت امروز بنا به تأکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری همه دستگاه‌های اجرایی کشور باید در قضیه مشارکت در کمک به آسیب‌دیدگان این زلزله خود را سهیم کرده و با جدیت وارد عمل شوند.

وی اظهار کرد: مراکز فرهنگی و دینی آسیب دیده در زلزله قطور با همکاری سایر ارگان ها بازسازی و مرمت می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه 20 کانون فرهنگی و هنری مساجد در 30 روستای بخش قطور وجود دارد، گفت: علاوه بر روستای قطور این کانون ها در روستاهای اطراف که در اثر زلزله آسیب دیده اند، وجود دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی تأکید کرد: عزم دولت برای بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان راسخ است و همگان دست در دست هم با سرعت و عزمی جدی در عملیات بازسازی و ساخت مناطق آسیب‌دیده تلاش کنند.

وی با اشاره به تنوع قومی و مذهبی در استان آذربایجان غربی از حضور فعال و گسترده کانون ها در تمامی مناطق اهل سنت و تشیع خبر داد و ابراز کرد: کانون های فرهنگی هنری در هر منطقه‌ای که وارد شده اند منشاء خیر و برکت بوده و به فعالیت های فرهنگی و هنری با محوریت امام جماعت در مساجد غنا بخشیده اند.

حجت الاسلام بیگی تصریح کرد: عزم اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در راستای آواربرداری و جمع آوری کمک های مادی و غیرمادی آغاز شده و بزودی شاهد ارسال این کمک ها به این مناطق آُسیب دیده خواهیم بود.

این مقام مسئول عنوان کرد: همچنین جهاد اعضای کانون های فرهنگی و هنری بخش قطور جهت آواربرداری و کمک به همشهریان آسیب دیده قابل تقدیر است.

کمک  به زلزله‌زدگان قطور

در سطح استان آذربایجان غربی هزار و 233 کانون فرهنگی و هنری با 87 هزار نفر اعضا فعالیت می کنند.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر ساعت ۹:۲۲ صبح روزیکشنبه 5 اسفند حوالی شهر قطور خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند و علاوه بر مصدومیت اهالی موجب تلف شدن صدها راس دام و تخریب 50 تا ۱۰۰ درصدی منازل در ۴۳ روستای شهرستان‌های سلماس و خوی شد.

کمک  به زلزله‌زدگان قطور

گزارش از فاطمه صمدزاده

پایان پیام/566

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !