ون شورلت اکسپرس در بخش خودروهای تجاری مثل سریال بیپایان هشدار برای کبرا 11 میماند زیرا این ون کاری از سال 1995 تاکنون با تغییرات بسیار کمی در حال تولید است و شورلت قصد ندارد به این زودیها آنرا از خط تولید کنار بگذارد چراکه مثل سریال مذکور، اکسپرس هم یک گاو شیرده برای جنرال موتورز محسوب میشود. حال اما این شرکت با انجام یک بهروزرسانی اساسی قوای محرکه برای اکسپرس مدل 2021 قصد دارد عمر آنرا بازهم افزایش دهد.
در نمایشگاه تراکهای کاری، شورلت از ارائهٔ پیشرانهٔ 6.6 لیتری V8 بنزینی جدیدی برای این ون سالخورده خبر داده است. این موتور که از نسل جدید نسخههای وظیفه سنگین سیلورادو گرفته شده است، 400 اسب بخار قدرت و 628 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور جدید در اکسپرس جایگزین پیشرانهٔ 340 اسب بخاری 6 لیتری V8 قبلی میشود و 17 درصد قدرت و 24 درصد گشتاور بیشتری نسبت به آن دارد. به گفتهٔ شورلت، خروجی بالاتر و محدودهٔ گستردهتر گشتاور به رانندگان قدرت و اطمینان بیشتری میدهد خصوصاً در هنگام حمل بارهای سنگین.
این موتور اواخر تابستان برای اکسپرس مدل 2021 در هر سه نسخهٔ شاسی وانت، ون مسافری و ون باری ارائه میشود و انتظار میرود به محبوبترین پیشرانهٔ این ون تبدیل شود همانطور که موتور 6 لیتری قبلی هم توسط 70 درصد از خریداران انتخاب میشد. البته غیر از این پیشرانهٔ 6.6 لیتری جدید، برای اکسپرس موتورهای دیگری هم ارائه میشود.
پیشرانهٔ استاندارد این ون یک نمونهٔ 4.3 لیتری V6 با 276 اسب بخار قدرت و 404 نیوتن متر گشتاور است درحالیکه یک موتور 2.8 لیتری چهار سیلندر توربودیزل با 180 اسب بخار قدرت هم برای آن قابل انتخاب است. البته جنرال موتورز نگفته است که این پیشرانهٔ دیزلی برای مدل 2021 هم ارائه میشود یا نه. به گفتهٔ جنرال موتورز، تقاضا برای هر سه نسخهٔ اکسپرس همچنان بالا است و فروش کل خانوادهٔ آن در سال 2019 نسبت به سال قبل 12 درصد افزایش یافته است.