ضدعفونی در مازندران به خانه‌ها رسید


ضدعفونی در مازندران به خانه‌ها رسید

ساری - ایرنا - عملیات گسترده ضد عفونی در مناطق شهری و روستایی مازندران که در مقابله با شیوع ویروس کرونا آغاز شده پس از معابر عمومی حال به صورت منزل به منزل انجام می‌شود.

ویروس کووید- ۱۹ یا کرونا در آستانه چهارمین هفته حضور خود در مازندران قرار دارد. ویروسی که تاکنون بیش از ۹۰۰ نفر را در این استان را مبتلا کرده و جان دهها نفر را نیز گرفته است.

یکی از راه های مقابله با ویروس کرونا که قابلت انتقال از شی به انسان و انسان به انسان دارد ، ضد عفونی اماکن عمومی است که به دلیل تردد و تجمع جمعیت بیشترین امکان شیوع بیماری را دارند.

عملیات ضدعفونی معابر شهری مازندران از نخستین روزهای حضور ویروس کرنا در استان آغاز شد و بنابر گزارش های رسمی تقریبا تمامی شهرهای مازندران به صورت مستمر ضد عفونی می شوند.

ضدعفونی عمومی در مازندران بدون مصوبه و یا دستور ستادی آغاز شد و از ابتکار عمل خود شهرداری های استان با حمایت و تامین استانداری در حال اجرا است.

اما تازه ترین گزارشها حاکی از آن است که عملیات ضد عفونی عمومی در مازندران به مرحله به خانه های مسکونی رسیده است.

مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ضدعفونی خانه به خانه برای مقابله با ویروس کرونا از امروز به صورت رسمی آغاز شده است و تا عادی شدن شرایط تداوم خواهد داشت.

سید محمد محمدی تاکامی افزود: ضدعفونی منزل به منزل مربوط به محیط عمومی خانه ها مسکونی ویلایی و آپارتمانی خواهد بود و محیط خصوصی را شامل نمی شود.

وی هدف از عملیات ضدعفونی خانه به خانه را کاهش دامنه پراکنش ویروس و همچنین گسترش فضای سالم عنوان کرد و گفت: برای این منظور مواد اولیه لازم شامل مایع "ژاول" و آهک به میزان کافی تامین شده و در اختیاز شهرداری ها قرار گرفته است.

مدیرکل امور شهری مازندران افزود: آغاز عملیات ضدعفونی خانه به خانه به معنای پایان ضدعفونی اماکن عمومی و معابر شهری نیست و ضد عفونی به ضورت گسترده تا عادی شدن شرایط ادامه خواهد داشت.

فقط ماموران شهرداری مسئول عملیات ضدعفونی است

محمدی تاکامی با اشاره به اینکه فقط شهرداری ها متولی ضدعفونی عمومی هستند، تاکیدکرد: برای جلوگیری از احتمال سوءاستفاده افراد سودجو مردم باید هشیار باشند که ماموران شهرداری با تجهیزات دارای علامت شهرداری یا کارت شناسایی وارد محیط عمومی منازل شوند.

به گفته مدیرکل امور شهری استانداری مازندران تمامی عملیات ضدعفونی به صورت رایگان بوده و هیچگونه وجهی برای آن دریافت نمی شود اما مردم می توانند در صورت دلخواه در تامین مواد ضدعفونی کننده نیروهای شهرداری را حمایت کنند.

وی بار دیگر بر تداوم ضدعفونی معابر عمومی شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: ضدعفونی شامل خیابان های اصلی و فرعی ، کوچه ها ، المانهای شهری و روستایی ، امکانات خدماتی عمومی ، مراکز تجمع عمومی مانند بازارها، وسایل حمل و نقل عمومی و منازل مسکونی خواهد بود.

محمدی افزود: تاکنون چندین مرتبه معابر شهری به صورت کامل ضد عفونی شده و این فرآیند ادامه خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403