شهرهای ایران برای مقابله با کرونا تعطیل می‌شوند؟


شهرهای ایران برای مقابله با کرونا تعطیل می‌شوند؟

ایرنا نوشت: رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شایعه تعطیلی کامل شهرها و پمپ بنزین‌ها نیز صحت ندارد و این شایعه‌ها منجر به تجمع افراد در فروشگاه‌ها و پمپ بنزین‌ها می‌شود و اصلا چنین چیزی در دستور کار قرار ندارد.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه در پی اعلام آخرین آمار ابتلا به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن افزود: آنچه ما توصیه می‌کنیم، کاهش تجمع غیرضروری است. در هر شهر و استانی اگر این صحنه‌ها مشاهده شود، تا یک هفته آینده با خیز تعداد ابتلا مواجه خواهیم بود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: باید توجه بیشتری به افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، داشته باشیم. این گروه، گروه پرخطر در ابتلا به ویروس کرونا هستند و بیشتر افرادی که فوت کرده‌اند بیش از ۶۰ سال سن داشته و به بیماری زمینه‌ای مبتلا بوده‌اند. خود این افراد هم باید در شرایط شیوع ویروس کرونا، توجه و مراقبت بیشتری انجام دهند.

جهانپور ادامه داد: خوشبختانه تا کنون سه هزار و ۲۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۴۲۹ مورد رسید.

جهانپور گفت: همزمان در استان خوزستان بیش از ۴۰ مورد فوت ناشی از مصرف الکل در این روزها داشته‌ایم.

۲۳۵۲۳۷
کد خبر 1364030

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق