لغو برنامه‌های نوروزی بقاع متبرکه زنجان/ اقلام بهداشتی در مساجد توزیع شد


لغو برنامه‌های نوروزی بقاع متبرکه زنجان/  اقلام بهداشتی در مساجد توزیع شد

حجت الاسلام مختار کرمی گفت: در راستای مقابله با ویروس کرونا اقلام بهداشتی خریداری و در مساجد و بقاع متبرکه استان توزیع شده است همچنین امسال تجمعات لحظه تحویل سال در این اماکن برگزار نخواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: همه ساله در آستانه سال نو طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه و امامزادگان استان زنجان برگزار می شد ولی امسال به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، نوروز امسال تجمعات در لحظه تحویل سال نو و دیگر مناسبت‌های مذهبی و اعیاد در بقاع متبرکه برگزار نمی‌شود.

حجت‌الاسلام مختار کرمی به اتخاذ تمهیدات لازم در بقاع متبرکه به منظور پیشگیری از این بیماری در اماکن مذهبی اشاره کرد و گفت: به منظور مقابله با کرونا ویروس برنامه های مناسبتی در بقاع متبرکه لغو شده است.

به گفته وی، به رغم باز بودن درب برخی بقاع متبرکه و ضدعفونی و غبارروبی، در راستای پیشگیری از بالا رفتن سرعت شیوع بیماری و بر اساس ابلاغیه معاونت فرهنگی سازمان اوقاف، تصمیم به محدود کردن بسیاری از تجمعات و مراسم‌های مذهبی در بقاع متبرکه سراسر کشور گرفته شده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه طرح آرامش بهاری امسال با پیوست اجتماعی حمایت از نیازمندان اجرایی خواهد شد، ادامه داد: در همین راستا بسته‌های حمایتی شامل مواد غذایی و پوشاک بین نیازمندان توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به توزیع ژل‌های بهداشتی و ماسک در بقاع متبرکه استان هم اشاره کرد و گفت: مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید و مواد ضدعفونی و توزیع در مناطق محروم و کمتر برخوردار زنجان توسط حسینیه اعظم زنجان اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار از محل عواید حسینیه اعظم زنجان بود و برای خرید مواد ضدعفونی کننده برای مناطق محروم و کمتر برخوردار زنجان هزینه خواهد شد.

حجت الاسلام کرمی افزود: بسته های بهداشتی رایگان که شامل (تعدادی ماسک، پکیج آموزشی و محلول‌های ضدعفونی) است در مناطق محروم استان توزیع می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا ۴ هزار بسته بهداشتی شامل ماسک مواد ضد عفونی کننده دستکش بین مردم شهرستان خدابنده در حال پخش هست، افزود: اداره اوقاف قیدار هم از عواید موقوفات قیدار نبی (ع) تعداد ۴ هزاربسته فراهم کرده که بین افراد توزیع خواهد شد که شامل ژل ضدعفونی‌کننده دستکش ماسک بوده است مبلغ ۳۰ میلیون تومان خریداری و توزیع خواهد شد.

پایان پیام/73

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی