رفتارهای عالمانه، مسئولانه و عاشقانه راهکارهای شکست کرونا است


رفتارهای عالمانه، مسئولانه و عاشقانه راهکارهای شکست کرونا است

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی زنجان به افزایش آگاهی مردم تأکید کرد و گفت: برای پیروزی کامل بر بیماری کرونا، رعایت سه مولفه فکر عالمانه، اقدام مسئولانه و خدمت عاشقانه ضروری است.

رفتارهای عالمانه، مسئولانه و عاشقانه راهکارهای شکست کرونا استمقتدا شعوری، معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی زنجان شب گذشته، 22 اسفندماه در نشست خبری که به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: کنترل امور در شرایط فعلی نیازمند عمل به مسئولیت اجتماعی توسط همه اقشار است و از همه مردم و گروه‌های مختلف تقاضا داریم به پویش «هم‌اکنون نیازمند یاری سبزتان هستیم» بپیوندند.

وی عالمانه فکر کردن، شناخت واقعیت‌ها پیرامون بیماری کرونا، دانستن عوامل انتقال و نحوه کنترل را از مولفه‌های مهم در برخورد با اپیدمی این بیماری دانست و گفت: تمام جامعه از جمله دانشگاه علوم پزشکی، دستگاه‌های اجرایی، مردم، خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در این راستا مسئول‌ هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی با کمک پزشکان، پرستاران و نیروهای خدماتی، بیمارستان‌ها را برای ارائه خدمات لازم به بیماران و افراد مشکوک به کرونا آماده کرده و حمایت‌های لازم را از افراد انجام می‌دهد، تصریح کرد: مردم نیز باید با خانه ماندن کمک کنند تا بار بیماری بالا نرود.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی زنجان به توجیه مردم توسط نخبگان برای شناخت واقعیت‌ها و دوری از ترس و توهم تأکید کرد و افزود: این افراد باید نحوه مقابله با بیماری را بیان کنند، به‌طوری که نه آن را بیش از حد بزرگ و نه آن را کوچک بشمارند، از طرف دیگر شماره حسابی در سایت دانشگاه علوم پزشکی اعلام شده که افراد می‌تواند کمک‌های مادی خود را به آن واریز کنند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای از پزشکان و پرستاران و کادر علوم پزشکی هم گرفتار کرونا شدند، یادآور شد: با این حال مسئولیت خود را در برابر مردمی که به آن‌ها نیاز دارند فراموش نکرند، انتظار می‌رود تا دو یا سه هفته آینده شاهد پیک بیماری باشیم و با همکاری مردم می‌توانیم آسیب کمتری ببینیم.

شعوری با اشاره به اینکه تا کنون 118 مورد مثبت کرونا در استان زنجان ثبت شده است، بیان کرد: این در حالی است که در حال حاضر کمتر از نصف بیمارستان ولیعصر(عج) زیر بار بستری رفته است و برای پیروزی کامل بر این بیماری، رعایت سه مولفه فکر عالمانه، اقدام مسئولانه و خدمت عاشقانه ضروری است.

وی در مورد بحث‌ها پیرامون اختصاص نمایشگاه کاسپین به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی، تصریح کرد: ابتدا باید سلامت بیماران را درنظر بگیریم و این کار مستلزم رعایت استانداردهایی از جمله مناسب بودن سیستم گرمایشی، تأمین سرویس بهشداتی و حمام، تهویه هوا و سایر خدمات است و از همه دستگاه‌ها و ادارات و ورزش و جوانان درخواست داریم امکانات خود را در اختیار بگذارند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تأکید بر اینکه ضدعفونی اماکن عمومی نیز باید به شیوه علمی باشد تا موجب آلودگی محیط زیست نشود، ادامه داد: تنها گندزدایی کافی نیست و آگاه‌سازی مردم برای سلامت اجتماعی در اولویت قرار دارد و فعالیت سمن‌ها و خیریه‌ها و نیز کمک‌های مردمی باید به گونه‌ای باشد تا شاهد اتلاف منابع نباشیم.

وی با بیان اینکه ترس عده‌ای از مردم در مواجهه با این بیماری به دلیل نداشتن اطلاعات درست است، ابراز کرد: مردم اگر واقعیت‌ها ار بشناسند تصمیم درستی می‌گیرند و در مقابل کسانی که بدون ضرروت در خیابان‌ها تردد می‌کنند، باید مسئولیت‌پذیر باشند تا به جامعه آسیب نزنند و هزینه ایجاد نکنند.

شعوری خاطرنشان کرد: نیازهای مصرفی بیمارستان‌های استان و نقاهتگاه‌ها احصا شده و همین‌طور فراخوان داده شده تا پرستارانی که می‌توانند در بیمارستان و نقاهتگاه خدمات‌رسانی داشته باشند، اعلام آمادگی کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله جنگنده‌های اسرائیل به مسجدی در غزه/ تشدید عملیات در کرانه باختری