استاندار مازندران خواستار کاهش تردد بین شهری در استان شد


استاندار مازندران خواستار کاهش تردد بین شهری در استان شد

ساری - ایرنا - استاندار مازندران از شهروندان استان خواست تا با کاهش تردد بین شهری به موفقیت بیشتر تصمیمات و اقدامات محدود کننده رسمی و غیررسمی برای قطع زنجیره شیوع کرونا در استان کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، احمد حسین زادگان روز جمعه در نشست کارگروه پدافند زیستی مقابله با کرونا استان در ساری با اشاره به اقدامات خودجوشی مردمی مانند " پویش نه به سفر به شمال " ،

" نه به چهارشنبه آخر سال " و " نه به پنجشنبه آخر سال " و دیگر اقدامات کنترلی ، گفت : موفقیت این گونه اقدمات و پویش ها با کاهش تردد بین شهری در مازندران بیشتر خواهد شد و تمامی شهروندان باید این موضوع را به صورت جدی مدنظر قرار دهند.

وی تاکید کرد : باید بر ترددهای بین شهری در روزهای باقی مانده از سال نیز نظارت بیشتری صورت گیرد تا بتوان آن را کاهش داد و به حداقل ممکن رساند.

استاندار مازندران گفت : اجرای دقیق و منظم نظارت بر بازار ، جلوگیری از شکل گیری اجتماعات، توجه به ضدعفونی اماکن عمومی و خدماتی و کاهش تردد بین شهری می تواند تا حد زیادی به قطع زنجیزه انتقال ویروس کمک کند.

نظارت بر اجرای مصوبات
حسین زادگان همچنین در این نشست بر ضرورت تامین اقلام دارویی و بهداشتی مراکز درمانی استان تاکید کرد و افزود : اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه باید با جدیت دنبال شود تا مردم انگیزه لازم برای همکاری داشتهباشند.

نماینده عالی دولت در مازندران همچنین بر ضرورت رصد و شناسایی کانون ویروس کرونا در استان تاکید کرد.

حسین زادگان گفت : قرنطینه مسافران مشکوک به ویروس کرونا به مدت ۱۴ روز و دریافت هزینه های قرنطینه از مسافران مشکوک به صورت جدی در استان پیگیری می شود و مسافرانی که نخواهند این هزینه را بپردازند باید به استان های مبدا بازگردانده شوند.

استاندارمازندران گفت : تمام مصوبات کارگروه پدافند زیستی مقابله با کرونا برای دستگاههای دولتی و غیر دولتی و سایر دوایر الزمی است و قرارگاه پدافند زیستی در استان بر عملکرد دستگاهها در اجرا نظارت خواهد کرد.
حسین زادگان اظهارداشت : هیچ گونه کم کاری مدیران دستگاههای اجرایی در اجرای مصوبات کارگروه پدافند زیستی مقابله با کرونا در سطح استانی و ملی قابل پذیرش نخواهد بود و با دستگاههای متخلف برخورد خواهد شد.
وی اضافه کرد : مصوبات این کارگروه با سلامت مردم استان گره خورده و به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست و دستگاههای اجرایی دولتی و غیر دولتی و تمام دوایری که وظیفه مند هستند ، باید این مصوبات را به طور کامل اجرا کنند.
قدردانی از درمانگران
نماینده عالی دولت در مازندران همچنین در این نشست از درمانگران استان به عنوان سربازان خط مقدم مقابله با بیماری کرونا تقدیر کرد.

حسین زادگان که از روزهای اول شیوع کرونا با انتشار فایل تصویری و گاهی به صورت حضوری از درمانگران در مراکز درمانی مقابله با کرونا تلاش می کنند، قدردانی کرد، گفت : باید قدردانی از کادر درمانی در سطح استانی نیز با فروکش کردن ویروس کرونا عملیاتی شود و در سطح ملی نیز بزودی این کار انجام خواهد شد.
در مازندران تاکنون حدود یک هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند و افزون بر یک هزار و ۲۲۶ نفر بیمار مشکوک در مراکز درمانی تحت درمان قرار دارند و حدود ۶۰۰ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟