آتش نشانان ضدعفونی شهر مشهد را آغاز کردند


آتش نشانان ضدعفونی شهر مشهد را آغاز کردند

مشهد- ایرنا- مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد گفت: عملیات ضد عفونی گسترده شهر مشهد برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با استفاده از تجهیزات سازمان آتش نشانی و به کارگیری نیروهای داوطلب مردمی آموزش دیده در نقاط مختلف این شهر از صبح امروز آغاز شد.

آتشپاد دوم امیر عزیزی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از امروز ۲۳ اسفند ماه عملیات گسترده ضد عفونی سطح شهر را از طریق توان لجستکی و عملیاتی سازمان آتش نشانی مشهد به همراه خودروهای سنگین و نیمه سنگین ویژه با تاکید بر گندزدایی و ضد عفونی معابر در حاشیه شهر مشهد به صورت مستمر و روزانه آغاز کرده ایم.

وی اضافه کرد: این آتش نشانان با به کارگیری بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای آتش نشان داوطلب آموزش دیده و تجهیز این افراد به ملزومات انفرادی ویژه ضدعفونی نقطه به نقطه، اماکنی را که خودروها امکان ورود و تردد در آنجا را ندارند ضدعفونی و گندزدایی می کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر مشهد گفت: در حال حاضر بیش از ٣٠ آتش نشان با ۱۵ خودروی تخصصی آتش نشانی و همچنین ۱۰۰ آتش نشان داوطلب آموزش دیده با استفاده از سمپاش انفرادی این عملیات را آغاز کرده اند و محلولی که از آن برای ضدعفونی و گندزدایی سطح شهر استفاده می شود تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی تهیه و در اختیار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد قرار گرفته و هیچ گونه ضرری برای شهروندان ندارد.

هزار و ٣٠٠ آتش نشان در ٥٠ ایستگاه در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد خدمت رسانی می کنند.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی با اضافه شدن ۱۱۰ مبتلای جدید به ۳۹۵ نفر افزایش یافت.

۲۷۰ نفر از کل مبتلایان به ویروس کرونا در این استان در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه در مناطق زیرپوشش سایر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان هستند.

تعداد جانباختگان استان خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت شده است ۲۸ تن است که ۲۰ تن از این تعداد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۶ تن مربوط به دانشکده علوم پزشکی نیشابور هستند و دانشگاههای علوم پزشکی تربت‌جام و گناباد هم هر کدام یک فوتی داشته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هشدار طغیان رودخانه‌ها در 3 استان