سعید رضا کیخا در فینال رقابت های جام جهانی ژیمناستیک


سعید رضا کیخا در فینال رقابت های جام جهانی ژیمناستیک

سعید رضا کیخا ملی پوش کشورمان به مرحله نهایی رقابت‌های جام جهانی ژیمناستیک باکو پایتخت جمهوری آذربایجان راه یافت.

سعید رضا کیخا در فینال رقابت های جام جهانی ژیمناستیک به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ‎؛ " سعید رضا کیخا" ملی پوش کشورمان به مرحله نهایی رقابت‌های جام جهانی ژیمناستیک باکو پایتخت جمهوری آذربایجان راه یافت.

امروز در دومین روز از رقابت‌های جام جهانی ژیمناستیک که برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو در باکو برگزار می‌شود "سعید رضا کیخا" ورزشکار برجسته کشورمان توانست با هنرنمایی بر روی وسیله خرک حلقه با کسب ۵/۱۴ امتیاز به عنوان نفر سوم به فینال این رقابت‌ها راه یابد.
این ورزشکار کشورمان با این پیروزی جزء هشت فینالیست وسیله خرک حلقه این مسابقات بین المللی شد که در روز یکشنبه همراه هفت ورزشکار از کشور‌های دیگر برای کسب سهمیه بیشتر به رقابت خواهد پرداخت.
نفر اول و دوم مرحله مقدماتی این مسابقات از کشور‌های چین و ژاپن و نفر چهارم تا هشتم هم به ترتیب از کشور‌های روسیه، قزاقستان، روسیه، کانادا و کرواسی هستند.
در این رقابت‌ها که از روز پنجشنبه ۲۲ اسفند شروع شده است ۱۵۸ ورزشکار از ۴۲ کشور جهان شرکت کرده اند.
"سعید رضا کیخا" و "مهدی احمد کهنی" دو ملی پوش جمهوری اسلامی ایران هستند که در این رقابت‌ها با سرمربیگری "محمد رضا خیرخواه" حضور یافته اند.
"مهدی احمد کهنی" دیروز در نخستین روز برگزاری این رقابت‌های بین المللی در وسیله دارحلقه حرکات خود را به خوبی آغاز کرد، اما در پایان به علت خوب عمل نکردن در فرود، شانس ورود به مرحله فینال این مسابقات را از دست داد
تیم ملی کشورمان با سرمربیگری "محمد رضا خیرخواه" عازم این مسابقات چهار روزه شده است.
"خیرخواه" هم با اعلام اینکه این رقابت‌ها یکی از مراحل کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شوند، افزود: ما تا مسابقات المپیک توکیو یک مسابقه دیگر در قطر داریم و امیدوارم کیخا با خوب ظاهر شدن در مرحله فینال این مسابقات باکو دیگر نیازی به حضور در مسابقات قطر را نداشته باشد چرا که اکنون رتبه چهارم جهان را در اختیار دارد.
سعید رضا کیخا هم ضمن ابراز رضایت از مسابقه امروز خود ابراز امیدواری کرد با دعای مردم ایران روز یکشنبه به نتایج خوبی دست یابد و دل مردم کشورمان را در این روز‌ها خوب و خوش کند.
مسابقات جام جهانی ژیمناستیک باکو در شش وسیله "خرک حلقه"، "دار حلقه"، "زمینی"، "پارالل"، "بارفیکس" و "پرش خرک" به مدت چهار روز برگزار می‌شود.
مرحله فینال این مسابقات از فردا به مدت دو روز برگزار خواهد شد و "کیخا" در روز یکشنبه برای کسب امتیاز بیشتر با هفت رقیب دیگر خود رقابت خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!