تعطیلی بازار بزرگ سقز تمدید شد


تعطیلی بازار بزرگ سقز تمدید شد

سنندج - ایرنا - فرماندار ویژه سقز با بیان اینکه وضعیت ناشی از عدم رعایت مردم در روزها و هفته های گذشته وخیم و آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان تساعدی است، گفت: تعطیلی بازار و واحدهای صنفی سراسر شهر تا دوشنبه 26 اسفندماه تمدید شد.

کامیل کریمیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اظهار تاسف از افزایش مرگ و میر و بستری های ناشی از ویروس کرونا و افراد مشکوک به آن در سقز اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا در روند افزایشی دارد و این یک هشدار جدی برای تمام مردم است.

وی افزود: با توجه به وضعیت وخیم شیوع ویروس کرونا در سقز، تمام مغازه‌ها اعم از بازار و سایر محلات شهری (غیر از چند فروشگاه محدود که مایحتاج شهروندان را تأمین می‌کنند) تا روز دوشنبه حق هیچگونه فعالیتی ندارند و در صورت مشاهده با آنها با هماهنگی انجام شده با اتاق اصناف، برخورد جدی و قانونی صورت می‌گیرد.

کریمیان با اشاره به اینکه در تجمع ها، ویروس کرونا شیوع پیدا می کند و کنترل آن سخت و احتمال همه گیر شدن ممکن است، تاکید کرد: من شرمنده تک تک شهروندان بویژه بازاریان و کاسبان هستم ولی این اعمال محدودیت ها برای حفاظت از سلامت شهروندان است.

وی یادآور شد: تعدادی از مردم به توصیه ها گوش می کنند و با رفتار فرهنگی و مدنی، کسب و کار را تعطیل کرده و در خانه هایشان مانده اند ولی جمعی از مردم هنوز اخطارها و تذکرات جدی این ویروس سهمناک را جدی نگرفته اند.

کریمیان اضافه کرد: جمعی از مغازه داران بویژه در محلات با باز کردن محل کسب و بی توجهی به توصیه ها حاضر نیستند در خانه بمانند در حالیکه بسته بودن مغازه باعث می شود تا جان خود و خانواده اشان و دیگران به خطر نیفتد.

وی گفت: در این برهه زمانی همه نیازمند همدلی و همراهی هستیم تا با توکل به الطاف باریتعالی از این بحران با کمترین خسارت جانی و مالی عبور کنیم.

فرماندار ویژه سقز از ماموستایان، فعالان فرهنگی و اجتماعی درخواست کرد مردم را برای ماندن در خانه، باز نکردن مغازه ها و توجه به توصیه ها و هشدارها تشویق و ترغیب کنند.

وی افزود: پاسخ به شعار در خانه بمانیم، گام نهادن در حوزه امن سلامت و است، ماندن در خانه بهترین واکسن علیه کرونا و ایمن شدن از بیماری و کاهش هزینه های ضروری است.

کریمیان با بیان اینکه روزهای سخت در سقز سپری خواهد شد، گفت: بیاییم با ماندن در خانه از مرگ عزیزانمان، پرستاران و پزشکان، یتیم شدن بچه ها، و حفظ سلامت و دمیدن امید در جامعه تلاش کنیم.

۸۵۰۰ بسته اقلام بهداشتی در بین نیازمندان سقز توزیع می شود

فرماندار ویژه سقز اظهار داشت: در راستای پیشگیری از ویروس کرونا، بسته های بهداشتی شامل مواد ضدعفونی کننده و انواع شوینده ها در بین خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی توزیع می شود.

وی تاکید کرد: این اقلام به همت استاندار کردستان و سایر دستگاه‌های ذیربط استان تهیه شده و در بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

کریمیان با اشاره به همت کمپین های مردمی در راستای تهیه و توزیع بسته های غذایی، این تلاش ها را ستود و با سپاسگزاری از تک تک خیران و اعضای این گروه های نوعدوست بر ادامه این روند و توزیع عادلانه بسته ها در بین اقشار آسیب پذیر تاکید کرد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس