شهروندان سمنانی ماهی قرمز را از مراکز مجاز خریداری کنند


شهروندان سمنانی ماهی قرمز را از مراکز مجاز خریداری کنند

سمنان- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: شهروندان شهرهای این استان به منظور حفظ سلامت خود و رعایت نکات بهداشتی، ماهی قرمز را از مراکز مجاز مانند مراکز فروش ماهیان آکواریومی خریداری کنند.

حمیدرضا حسینی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به خرید ماهی قرمز برای نوروز، ابراز داشت: شهروندان به منظور رعایت نکات بهداشتی، ماهی قرمز را از مراکزی که ماهی را به صورت عمده عرضه می‌کندخریداری نکنند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ادامه داد: شهروندان هنگام خرید ماهی قرمز نسبت به ظاهر ماهی توجه کنند تا ماهی سالم بخرند.

وی بیان کرد: ماهی قرمز سالم باید دارای فلس روشن بدون خوردگی باشد و در هنگام شنا و حرکت دارای تعادل است.

وی تصریح کرد: شهروندان هنگام خرید ماهی قرمز مراقب باشند تا اطراف دهان برفک نباشد و همچنین چشمان ماهی برآمده نباشد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان یادآور شد: ماهی قرمز عامل انتقال بیماری سل پوستی و ایجاد کنده عفونت گوارشی در بدن انسان است و به همین دلیل والدین مراقب باشند تا کودکان به ماهی دست نزنند.

وی اضافه کرد: ماهی در ظرف دارای دهانه پهن باید نگهداری شود و برای هر یک ماهی به اندازه یک قد انگشت در حدود یک لیتر آب لازم است.

حسینی با بیان اینکه ماهی قرمز در دمای ۲۲ تا ۲۵ درجه سانتیگراد زنده است، خاطرنشان کرد: آب تنگ ماهی قرمز باید ۲ بار در هفته تعویض شود.

وی اظهار داشت: غذا دهی به ماهی قرمز یک یا ۲ بار در روز به مدت ۲ دقیقه کافی است چرا که حجم زیاد غذا سلامت ماهی را به خطر می‌اندازد.

وی تاکید کرد: غذای ماهی قرمز باید به اندازه‌ای باشد تا در مدت ۲ دقیقه خورده شود و هیچ غذایی در در تنگ ماهی انباشته نشود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه ماهی قرمز جزو ماهی‌های مهاجم به شمار می‌رود و نباید در آب‌های آزاد رهاسازی شود، گفت: شهروندان بعد از تعطیلات نوروز، ماهی قرمز را در مکان‌هایی که شهرداری اعلام می‌کند و یا منابع آبی بسته رهاسازی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف خونین اتوبوس مسافربری با تریلی در جاده مهریز + وضعیت مصدومان