روایت زندگی این روزهای خانواده‌ کرونایی در مازندران


روایت زندگی این روزهای خانواده‌ کرونایی در مازندران

نزدیک به چهار هفته از اعلام رسمی ورود کرونا ویروس به مازندران می‌گذرد؛ اتفاقی که تقریبا زندگی را در این استان تعطیل کرده است و برخی خانواده‌ها را گرفتار کرونا.

یک زن مازندرانی مبتلا به کرونا در گفت‌وگو با ایسنا در توصیه‌ای به هموطنان خود می‌گوید: لطفا بیماری کرونا را جدی بگیرید و برای مبتلا نشدن لازم است در خانه خود بمانیم چراکه مناسب‌ترین مکان برای مقابله با این ویروس خانه خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا از یک مجلس عروسی به من منتقل شده است، اظهار کرد: بعد از اتمام عروسی به محض اینکه به خانه برگشتم در بدنم علائمی مانند گلو درد، سردرد، حالت تهوع، بی اشتهایی و کوفتگی ایجاد شد.

این بیمار کرونایی تصریح کرد: برای درمان به پزشکان زیادی مراجعه کردم اما حالم تغییری نکرد و نهایتا به یک پزشک متخصص بیماری‌های عفونی به نام خانم دکتر شیخ الاسلام مراجعه کردم که برای درمان من خیلی زحمت کشیده است.

وی خاطرنشان کرد: به محض اینکه این بیماری به من منتقل شد به بیمارستان مراجعه کردم و در مرحله اول از من اسکن ریه گرفتند که پزشکان گفتند مشکوک به کرونا هستید و بلافاصله بستری و به من سرم تزریق کردند و برای رفع بیماری کرونا آنتی بیوتیک‌های قوی دادند تا درمان شوم.

این شهروند مازندرانی گفت: دکترم به من گفت که ۵ شب و ۶ روز باید در بیمارستان بستری باشم تا روند بیماری کنترل و به سمت بهبودی هدایت شود.

وی با اشاره به اینکه یک ماه قبل قلب خود را آنژیو گرافی کردم و با وجود اینکه بیماری کلیوی هم داشتم توانستم با این بیماری مبارزه کنم، افزود: پزشکان به من توصیه کردند بعد از گذراندن دوران حاد بیماری در بیمارستان در خانه استراحت داشته باشم و داروها را به موقع بخورم.

این بیمار کرونایی ادامه داد: سعی کنید مایعات مثل سوپ و میوه زیاد به غیر از پرتقال و خیار را مصرف کنید و از مصرف سبزیجات، غذای سرد مثل ماست در طی این بیماری بپرهیزید.

وی یادآور شد: برای مقابله با این ویروس من به هموطنانم توصیه می‌کنم بهداشت فردی را رعایت کرده و دست‌ها باید مکررا شسته شود، با ترکیب آب و وایتکس محلولی درست کنند و سطوح مورد نظر را ضدعفونی کنند.

بعضی‌ها این بیماری را شوخی فرض می‌ کنند

پسر این خانواده نیز که مبتلا به این بیماری شده بود در گفت‌وگو با ایسنا گفت: متاسفانه مردم شهر ما حرفی را گوش نمی‌دهند و این بیماری را شوخی فرض می‌کنند.

این شهروند مازندرانی مبتلا به کرونا با اشاره به اینکه تقریباً ۶ اسفند ماه دچار این بیماری شدم، اظهار کرد: با علائمی مانند تب و لرز شدید مواجه شدم و فکر می‌کردم بیماری من آنفلوآنزا است و بعد از آن حدود پنج روز در منزل ماندم و با مصرف قرص‌های آموکسی کلاو و استامینوفن توانستم تب و لرز را تقریبا درمان کنم.

وی ادامه داد: اما از روز ششم با سرفه‌های شدیدی مواجه شدم که بلافاصله به بیمارستان مراجعه و تستی که از من گرفتند بیماری کرونای من مثبت اعلام شد.

این شهروند مازندرانی تصریح کرد: در ۱۴ اسفند ماه از بیمارستان مرخص شدم و الان برای استراحت در خانه هستم و با این حال داروهایی مصرف می‌کنم تا شرایط جسمانی‌ام بهبود یابد.

وی از نحوه مبتلا شدن خود به این بیماری چنین بیان کرد و افزود: انتقال این بیماری به من از محل کارم بوده یا ممکن است از فروشگاهی که برای خرید منزل رفتم، منتقل شده باشد.

این بیمار کرونایی یادآور شد: وقتی از ابتلا به این بیماری مطمئن شدم، امیدی به زندگی نداشتم، تب و لرز شدید و سرفه‌هایی که توانی برای من نگذاشته بود و آرزو می‌کنم هرگز کسی درگیر این شرایط نباشد بنابراین به مردم توصیه می‌کنم تا می‌توانند برای مبارزه با این بیماری در خانه بمانند.

قرنطینه خانگی تنها راه مقابله با این بیماری است

پدر خانواده که درگیر بیماری آنفلوآنزا است و باید همزمان مراقب همسر و فرزند خود باشد در گفت‌وگو با ایسنا در مورد شرایط خانواده خود می‌گوید: قرنطینه خانگی تنها راه مقابله با این بیماری است.

وی تصریح کرد: من هم دچار تب و لرز شدیدی شدم، بلافاصله به درمانگاهی مراجعه کردم که پس از مصرف دارو با استقامتی که در برابر این بیماری داشتم، توانستم این بیماری را شکست دهم.

این شهروند کرونایی گفت: با وجود اینکه همسر و پسرم دچار این بیماری هستند، در یک اتاقی قرنطینه خواهند شد و من غذا و وسایل مورد نیازشان را با دستکش و ماسک تامین می‌کنم.

وی یادآور شد: در این شرایط که کشور درگیر این بیماری شده به همشهریان خود در مازندران توصیه می‌کنم که با رعایت بهداشت فردی و خارج نشدن از منزل به کادر درمان و پرستاران عزیزمان که این روزها در خط مقدم مبارزه هستند، کمک کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید