نوبت دهی اینترنتی به اهدا کنندگان خون


نوبت دهی اینترنتی به اهدا کنندگان خون

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که اهدا کنندگان خون می‌توانند جهت پیشگیری از معطلی و تجمع از طریق دریافت نوبت دهی اینترنتی با مراجعه به سایتnobatdehi.ibto.ir و یا به صورت حضوری به مراکزانتقال خون مراجعه کنند، گفت: با مراجعه‌ی اهدا کنندگان خون می‌توانیم نیاز مراکز درمانی فعال در استان را در سریع‌ترین زمان تامین کنیم.

وحید مثمر در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تدابیر اتخاذ شده درراستای مقابله با کرونا در مراکز انتقال خون، اظهار کرد: تمامی مراکز استان به طور مرتب ضدعفونی شده و تمام موارد بهداشتی رعایت می شود.

وی با بیان این‌که آمار اهداکنندگان خون کاهش یافته که به تبع آن با کاهش ذخایر خونی مواجه هستیم، افزود: نیازمند مشارکت بیشتر مردم برای اهدای خون هستیم.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌شرقی با دعوت از مردم برای اهدای خون، گفت: مردم در وضعیت فعلی جامعه، می‌توانند با خیال راحت و بدون ترس از کرونا برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند تا نیاز مراکز درمانی استان تامین و تقویت شود.

وی افزود: بیماران قلبی، سرطانی و خاص و مصدومان سوانح رانندگی، بیشترین مصرف کنندگان خون و فراورده های خونی هستند.

مثمر با اشاره به شرایط افرادی که می‌توانند خون اهدا کنند، افزود: داشتن حداقل ۱۸ سال، نداشتن سابقه بیماری‌های مزمن، نداشتن سابقه تب و علائم تنفسی اهدا کننده و یا افراد ساکن منزل در یک ماه اخیر،مصرف نکردن برخی داروها مانند آسپرین، نداشتن رفتارهای پرخطر و اعمال دندان پزشکی در یک هفته گذشته از جمله شرایط اهدای خون است.

مدیرکل پایگاه انتقال خون آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: خواب و استراحت کافی، مصرف غذای کافی، داشتن ۱۸ تا ۶۰ سال و وزن بالای ۵۰ کیلوگرم از شرایط اولیه اهدای خون است.

وی با بیان این‌که آذربایجان شرقی دارای دو پایگاه انتقال خون در تبریز و یک پایگاه در هریک از شهرستان‌های مراغه و میانه است، گفت: فرهنگ اهدای خون در آذربایجان شرقی بسیار بالاست و مردم به طور شایسته از این امر استقبال می کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس