شمار بیماران مبتلا به کرونا در تربت‌جام به 23 نفر رسید


شمار بیماران مبتلا به کرونا در تربت‌جام به 23 نفر رسید

مشهد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان خراسان رضوی به 23 نفر رسید.

دکتر محمد افکار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۶ تن از بیماران بستری در بیمارستان سجادیه تربت‌جام فوت کرده‌اند که ابتلای چهار تن از آنان به کرونا قطعی بوده و ۲ تن دیگر نیز مشکوک به کرونا هستند که منتظر جواب نهایی آزمایشهای آنها هستیم.

وی با بیان اینکه جواب آزمایش ۲۱ نفر از موارد مشکوک به کرونا در این شهرستان منفی اعلام شده است ادامه داد: ۱۸ نفر از بیماران نیز تاکنون از بیمارستان مرخص شده و در منازل خود قرنطینه و تحت درمان هستند.

او اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷ بیمار مشکوک به کرونا در بخش عفونی بیمارستان سجادیه تربت جام بستری هستند.

وی گفت: دیر رسیدن جواب آزمایش‌های بیماران مشکوک به کرونا از مهمترین مشکلات پیش روی مبارزه با این بیماری است و در حال حاضر منتظر جواب نهایی ۴۴ نمونه آزمایشگاهی هستیم.

دکتر افکار خود مراقبتی و رعایت بهداشت فردی را مهمترین اقدام موثر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ذکر کرد و افزود: همه مردم باید با جدیت به این توصیه توجه ویژه داشته و به آن عمل کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون کمبود اقلام بهداشتی همچون ماسک، دستکش و انواع ضدعفونی کننده ها در این شهرستان مشهود است.

او گفت: سه بیمارستان سجادیه، مهر مادر و ارتش در این شهرستان با افزون بر ۱۹۵ تخت مجهز برای پذیرش مبتلایان به بیماری کرونا در نظر گرفته شده است.

شهرستان تربت‌جام در ۱۶۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟