شینزو آبه قول داد المپیک 2020 طبق زمانبندی برگزار شود


شینزو آبه قول داد المپیک 2020 طبق زمانبندی برگزار شود

نخست‌وزیر ژاپن قول داد المپیک توکیو با وجود خطرات کرونا، طبق برنامه‌ریزی پیش برود.

شینزو آبه قول داد المپیک 2020 طبق زمانبندی برگزار شود

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن قول داده است که المپیک ۲۰۲۰ توکیو با وجود خطرات ناشی از ویروس کشنده کرونا، طبق برنامه‌ریزی برگزار شود.

نخست‌وزیر ژاپن پیش از این نیز اعلام کرده بود اعلام کرد شیوع ویروس کرونا در مرحله‌ای نیست که دولت را مجبور به اعلام وضع اضطراری کند.

آبه در یک کنفرانس خبری در توکیو اظهار داشت کارشناسان امور بهداشت و درمان به این نتیجه رسیده اند که ژاپن شاهد افزایش انفجاری مبتلایان کرونا ویروس نبوده است؛ بنابراین اعلام وضع اضطراری در این کشور ضروری نیست.

بیشتر بخوانید: مقام ژاپنی: با وجود هشدار سازمان بهداشت جهانی، برای المپیک آماده می‌شویم

بر این اساس، ۱۴۲۳ ژاپنی که ۶۹۷ تن آن‌ها در کشتی دایموند پرینسس بودند به کرونا مبتلا شده اند همچنین ۲۸ تن در از جمله ۷ نفر از مسافران ژاپنی این کشتی، بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

در دسامبر سال گذشته میلادی مقامات چین از شیوع نوع جدید و مقاومی از ویروس‌های کرونای ذات الریه در شهر ووهان استان هوبئی این کشور خبر دادند که به سرعت گسترش یافت. بیماری کووید ۱۹ که ویروس کرونا عامل آن است از آن زمان تاکنون، تقریبا در سرتاسر کره زمین منتشر شده و بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت در ۱۱۴ کشور شیوع یافته است.

براساس آخرین آمار، ۱۴۶ هزار نفر در جهان به ویروس کرونا آلوده شده اند، ۵۴۴۵ نفر فوت کرده اند و بیش از ۷۰ هزار نفر بهبود یافته اند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق