سیاسیون روی شورای مصالحه توافق کردند


شماری از سیاسیون نشستی را در خانۀ محمد کریم خلیلی، رییس شورای صلح برگزار کردند. در این نشست عبدالله عبدالله، حامدکرزی، گلبدین حکمتیار، صلاح‌الدین ربانی، محمد محقق، کریم خلیلی، سید اسحاق گیلانی، دادفر رنگین اسپنتا و شماری دیگر از...

شماری از سیاسیون نشستی را در خانۀ محمد کریم خلیلی، رییس شورای صلح برگزار کردند.
در این نشست عبدالله عبدالله، حامدکرزی، گلبدین حکمتیار، صلاح‌الدین ربانی، محمد محقق، کریم خلیلی، سید اسحاق گیلانی، دادفر رنگین اسپنتا و شماری دیگر از چهره‌های سیاسی حضور داشتند.

گفته شده است در این نشست دربارۀ ایجاد زودهنگام شورای مصالحه، آغاز گفتگوهای میان افغانان و چگونگی برون رفت از بحران سیاسی پیش آمده، گفتگو شده‌است.

اما فضل هادی وزین، معاون گلبدین حکمتیار در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گوید که در نشست دربارۀ ایجاد شورای مصالحه که رهبری روند صلح را به عهده خواهد داشت و آغاز گفتگوهای میان افغانان توافق شده‌است.
به گزارش طلوع، وزین می‌گوید که سیاسیون تأکید کرده‌اند که ایجاد شورای عالی مصالحه تنها راه برداشتن چالش‌های پیش آمده در روند صلح است: «یکبار دیگر تأکید شده به این‌که مذاکرات بین‌الافغانی هرچه زودتر آغاز شود و یک مرجع با صلاحیت ایجاد شود که هیات مذاکره کننده را ایجاد کند.»

از سویی دیگر، محمد اسماعیل خان، از چهره‌های جهادی می‌گوید که اگر بحران سیاسی به میان آمده حل نشود، گفتگوهای میان افغانان با طالبان آغاز نخواهد شد: «حکومت کسانی را برای عضویت در هیات گفتگوکننده تعیین کرده بود که مورد تأیید این سیاسیون قرار نگرفت. سیاسیون در برابر لیست اعضای هیات متأثر شدند و خواستند تا با مشوره لیست خودرا با حکومت شریک بسازند.»
او می‌افزاید: «طبیعتأ تا این‌ها اختلاف‌ها را حل نکنند، نه این‌که هیات مذاکره کننده ایجاد نمی‌شود بل‌که در حقیقت در آینده برای طالبان چانس بیشتری می‌دهند که با برتری جویی بیشتری آن‌ها وارد مذاکره شوند.»

کد (9)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی