پرداخت بیمه بیکاری به کارگران بیکار شده از کرونا


پرداخت بیمه بیکاری به کارگران بیکار شده از کرونا

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: کارگران کارگاه هایی که به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل شده بیمه بیکاری دریافت می کنند.

علی آشتاب روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: افرادی که در این شرایط به طور غیرارادی بیکار شده اند نگران حقوق خود نباشند چراکه اقدامات لازم برای پرداخت بیمه بیکاری آنان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه نیازی به مراجعه حضوری کارگران در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی نیست اظهار داشت: حضور غیاب کارگران در واحدهای تولیدی نیز تا پایان فروردین ماه به حالت تعلیق درآمده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: باتوجه به ضرورت صیانت از نیروی کارگری و کارفرمایی به علت شیوع ویروس کرونا جلسات مراجع حل اختلاف کارگری و حضور غیاب مقرری بگیران بیمه بیکاری استان تا سال آینده به تعویق افتاد.

آشتاب با تاکید بر اینکه ضدعفونی و گندزدایی مداوم واحدهای کارگری استان افزود: نظارت بر کارگاه‌ها و تامین وسایل حفاظت فردی از قبیل دستکش، ماسک، مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز کارگران توسط بازرسیا کار انجام می شود و تاکنون نیز موردی از ابتلای جامعه کارگری و یا آلودگی محیط های کار استان گزارش نشده است.

تعاونی‎های فعال لرستان ۲ هزار و ۸۳۶ واحد و از این تعداد ۴۷۸ تعاونی مربوط به بانوان است، حدود ۲۸ هزار نفر در تعاونی های لرستان مشغول به کار هستند و مشخصات ۱۲۵ هزار کارگر بیمه شده استان ثبت شده است.

تا روز ۲۴ اسفند ابتلای ۲۳۵ لرستانی و مرگ ۲۰ نفر از این تعداد به دلیل ابتلا به کرونا تایید شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه