تولید روزانه 200 هزار ماسک و 30 تن الکل در فارس برای مهار کرونا


تولید روزانه 200 هزار ماسک و 30 تن الکل در فارس برای مهار کرونا

شیراز-ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به شیوع کرونا و با هدف پیشگیری از آن گفت: در حال حاضر روزانه 200 هزار عدد ماسک و 30 تن الکل در استان تولید و عرضه می‌شود.

ظفر افشون یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قبل از شیوع ویروس کرونا در کشور و استان فارس، تنها یک واحد تولید ماسک در استان فعال بود که حداکثر ۲۰ هزار عدد از این کالا در روز تولید می کرد.
وی ادامه داد: با توجه به روند شیوع ویروس کرونا مجبور شدیم خط تولید تعداد زیادی از کارگاه های تولیدی استان را به تولید ماسک تغییر دهیم که صاحبان این کارگاه ها همکاری خوبی با دستگاه های اجرایی در این زمینه داشتند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: در مورد مشکلات نقدینگی کارگاه های تولید ماسک نیز با کمک موسسات خیریه، مواد اولیه خریداری و در اختیار کارگاه های تولیدی قرار داده شد.
افشون افزود: در حال حاضر ۱۲ کارگاه با ظرفیت تولید روزانه ۲۰۰ هزار ماسک در استان فارس فعال هستند و ماسک های تولیدی در اختیار بیمارستان ها، درمانگاه ها، شرکت ها و کارخانه ها قرار داده می شود.
وی ادامه داد: همچنین قبل از شیوع ویروس کرونا کمتر از ۱۰ تن الکل در فارس تولید می شد که با رایزنی و فعال سازی کارخانه های استان و فعالیت سه شیفته این کارخانه ها تولید الکل به ۳۰ تن در روز رسیده و رایزنی ها برای افزایش این میزان تولید الکل ادامه دارد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: با توجه به اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیمی از الکل تولید شده در فارس را به سایر استان ها اختصاص می دهد در فارس با کمبود الکل مواجه هستیم در حالی که اگر به استان های دیگر اختصاص داده نمی شد، این میزان الکل تولید شده پاسخگوی نیاز استان فارس بود اما ما در این زمینه تابع تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا هستیم.

مایحتاج ضروری مردم فارس تا سه ماه آینده ذخیره شده است
افشون با تاکید بر اینکه هیچ کمبود و مشکلی در تامین مایحتاج ضروری و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در استان فارس نداریم، افزود: کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به اندازه سه ماه دیگر ذخیره سازی شده است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
وی ادامه داد: اصنافی که مایحتاج ضروری مردم را تامین می کنند به صورت ۲۴ ساعته با رعایت مسابل بهداشتی فعالیت خود را ادامه می دهند.

براساس آخرین آمار منتشرشده در روز شنبه (بیست و چهارم اسفند ۹۸) تعداد مبتلایان به کرونا در استان فارس به ۲۴۳ نفر رسیده است.
علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.
در مجموع ظرف ۲۴ساعت گذشته، یک هزار و ۳۶۵ نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و با احتساب این افراد شمار مبتلایان به ۱۲هزار و ۷۲۹ نفر رسیده است که از این تعداد ۶۱۱ نفر فوت شده‌اند و چهار هزار و ۳۳۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟