سالن‌های ورزشی یزد در اختیار ستاد مبارزه با کرونا قرار گرفت


سالن‌های ورزشی یزد در اختیار ستاد مبارزه با کرونا قرار گرفت

یزد- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: تاکنون سالن فجر اردکان و جانباز مرکز استان برای دوره نقاهت بیماران کرونا تجهیز شد و در اختیار ستاد پیشگیری و مقابله با این بیماری قرار گرفت.

مسعود شریعتی عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در شهرستان‌های بهاباد و میبد نیز سالن‌هایی در نظر گرفته شد که در صورت نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهر بهاباد در ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرق و میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

به گفته وی ، سایر سالن‌ها در صورت نیاز به عنوان نقاهتگاه تجهیز و در اختیار ستاد مبارزه با کرونا قرار می‌گیرد و مشکلی در این مورد وجود ندارد.

این مسوول ورزش استان اظهار کرد: تمام سالن‌های ورزشی و اداره های ورزش و جوانان یزد به منظور ایجاد محیط سالم و بهداشتی ضدعفونی شده است.

شریعتی یادآور شد: کار سمپاشی و گندزدایی سالن‌های ورزشی بر حسب ضرورت با همیاری ورزشکاران و مسوولان ادامه دارد.

۶۲ هزار ورزشکار در ۴۸ هیات ورزشی استان سازماندهی شدند.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری میبد از ایجاد ۲ مرکز قرنطینه مبتلایان به بیماری کرونا در سالن ورزشی صالحین سپاه و یکی ازخوابگاه‌های دانشگاه آزاد شهرستان خبر داد.

سید بهروز موسوی ندوشن امروز در گفت و گو با خبرنگاران افزود : با توجه به اینکه ظرفیت تنها بیمارستان میبد رو به تکمیل است در فاز اول سالن ورزشی سپاه در اختیار بیمارستان قرار گرفت و در فاز دوم نیز خوابگاه ولایت دانشگاه آزاد پس از تجهیز و آماده سازی به قرنطینه بیماران اختصاص دارد.

تصمیم مسوولان بهداشت و درمان استان به استفاده از سایر ظرفیت ها از جمله فضاهای ورزشی و نیز خوابگاه های دانشجویی بیانگر افزایش ورودی مبتلایان به بیمارستان و تکمیل ظرفیت است،

بارها مسوولان استان از جمله استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه، شخصیت های تاثیرگذار اجتماعی و فرهنگی ، شخصیت های علمی و دانشگاهی از مردم خواسته اند برای قطع چرخه بیماری کرونا در خانه بمانند و از سفرهای غیرضروری و حضور در جمع خودداری کنند.

استان یزد بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۶۵ درصد در مرکز استان ( شهرستان یزد ) سکونت دارد.

تعداد مبتلایان از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان یزد تاکنون به ۳۲۶ نفر رسید که از این تعداد آزمایش ۳۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مثبت اعلام شد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی