نظارت دستگاه قضایی لرستان بر روند فروش مواد ضدعفونی‌کننده


نظارت دستگاه قضایی لرستان بر روند فروش مواد ضدعفونی‌کننده

رئیس کل دادگستری لرستان از نظارت دقیق بر روند فروش مواد ضدعفونی و بهداشتی در داروخانه‌های استان به‌صورت شبانه‌روزی خبر داد.

نظارت دستگاه قضایی لرستان بر روند فروش مواد ضدعفونی‌کنندهبه گزارش ایکنا از لرستان، محمد رزم، رئیس کل دادگستری لرستان یک‌شنبه، 25 اسفند در جمع خبرنگاران، در رابطه‌ با وضعیت استان پس‌از شیوع بیماری ویروس کرونا، گفت: با اتخاذ تدابیر و دستوراتی به دادستان مرکز استان، بر نظارت دقیق بر روند اقدامات داروخانه‌ها و سایر مراکز فروش مواد شوینده و ضدعفونی کننده تاکید شد.

وی افزود: از آنجایی‌که فرهنگ مردم در رعایت اقدامات بهداشتی و شخصی بسیار مهم است لکن در اختیار گذاشتن مواد شوینده و ضدعفونی کننده نیز از ارکان مهم و اساسی مبارزه با این ویروس است.

رئیس‌کل دادگستری لرستان اضافه کرد: گشت‌های ویژه حوزه‌های دادستانی و تعزیرات از سوی دستگاه قضایی لرستان صورت می‌گیرد و نظارت‌های سازمان صمت و علوم پزشکی نیز لازمه کنترل فروش اقلام بهداشتی در داروخانه‌ها است.

وی ادامه داد: هرچند که خوشبختانه تاکنون وضعیت بسیار متشنج نشده لیکن مراعات مردم و رعایت اصول بهداشتی و در اختیار داشتن این مواد، راهی برای برون‌رفت از این مشکل است.

رئیس‌کل دادگستری لرستان ضمن مثبت ارزیابی کردن این بازرسی‌ها، اظهار کرد: فقط یک مورد کشف اقلام ضدعفونی و بهداشتی را در شهرستان بروجرد داشته‌ایم و فوراً دستور قضایی قاطع اتخاذ و اقدامات لازم جهت برخورد شدید با متخلفان و همچنین در اختیار گذاشتن کشفیات بهداشتی برای دانشگاه علوم پزشکی استان صورت پذیرفته است.

رزم با بیان این‌که مردم باید با همدلی و همکاری این مشکل را برطرف کنند، افزود: مواجهه عمومی در شرایط بحرانی نیازمند برنامه‌ریزی و اقدامات کارساز است و در این روند همراهی و همگامی مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی حرف اول را می‌زند هرچند دولتمردان باید تمام توان خود را در این خصوص به‌کار گیرند. دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه در عرصه‌های مختلف برای مبارزه با این بحران در کنار مردم است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی