ورزش در خانه سهم یک مربی ورزشی از شکست کرونا


ورزش در خانه سهم یک مربی ورزشی از شکست کرونا

بیرجند - ایرنا - مربی ورزش‌های رزمی و گزارشگر ورزشی در خراسان جنوبی پس از شیوع ویروس کرونا با راه‌اندازی کمپین «در خانه ورزش می‌‍‌کنیم» به مبارزه با کرونا پرداخته است.

عارف عابدینی که باشگاه رزمی در رشته کیک بوکسینگ را ۱۴ سال قبل در بیرجند راه‌اندازی کرد هر سال بیش از ۱۰۰ هنرجو دارد و پس از شیوع ویروس کرونا و لزوم کاهش رفت و آمد شهروندان، اقدام به ایجاد کمپین در شبکه اجتماعی اینستاگرام برای جذب ورزشکاران و ورزش دوستان کرده است.

وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور چون ورزشکاران و هنرجویان ما از مدال آوران کشور هستند و حفظ سلامت هنرجویان برایم مهم است، با راه‌اندازی کمپین «در خانه ورزش می‌‍‌کنیم» ظرفیت خوبی برای ادامه فعالیت ورزشی فراهم شده است.

وی افزود: هر شب به طور آنلاین به هنرجویان آموزش و تمرین داده یا طراحی تمرین کرده و فنون تخصصی را به آنها آموزش می‌دهم.

اولین مربی و داور رشته ورزشی تی آر ایکس و کراس فیت در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر مهم‌ترین وظیفه بنده به عنوان یک ورزشکار و فعال در حوزه رسانه این است که حساسیت و اهمیت خودمراقبتی را در درجه اول به هنرجویان و بعد به آحاد مردم منتقل کنم تا با همکاری همه افراد و نخبگان جامعه بر بیماری کرونا پیروز شویم.

وی افزود: برای قطع زنجیره انتقال این ویروس از آحاد جامعه تقاضا دارم برای حفظ سلامتی خود و دیگران از تردد غیرضروری در شهر خودداری کنند و در خانه بمانند.

گزارشگر ورزشی صدا و سیمای خراسان جنوبی بیان کرد: در شرایط پیش رو هر فرد در هر رشته و کسب و کار باید سهمی در همکاری با جامعه بهداشتی و درمانی کشور برای مبارزه با بیماری کرونا داشته باشد و از همه ورزشکاران به ویژه ورزشکاران رشته‌های رزمی می‌خواهم نکات بهداشتی را رعایت کنند و تا می‌توانند رفت و آمدها و دید و بازدیدها را کاهش دهند.

وی در خانه ماندن را فرصتی برای پرداختن به امور مختلف از جمله مطالعه دانست و اظهار داشت: همواره در کنار تمرین فیزیکی از کتاب‌ها و مقاله‌های علمی هم بهره گرفتم و ۲۲ سال قبل که نوجوان و نوآموز رشته‌های ورزشی رزمی بودم یکی از اقوام چند کتاب علمی رزمی را داد که استادان برجسته رزمی جهان آنها را نوشته بودند و همواره از منابع آن کتاب‌ها در آموزش‌هایم استفاده کردم و تلاشم این بوده که ورزش‌های رزمی را با بهره‌گیری از روش‌های صحیح علمی آموزش دهم.

عابدینی گفت: رسانه نیز نقش بسیار اثرگذاری دارد و امروز می‌بینیم که رسانه‌ها ظرفیت بزرگی در جهت دهی به افکار عمومی در شرایط خاص دارند.

وی افزود: تنها چیزی که برای هر انسان و ورزشکار باقی می‌ماند اخلاق و منش انسانی است و اگر ورزشکار اخلاق نداشته باشد نمی‌تواند به جایگاه واقعی یک ورزشکار برسد چون هدف از ورزش رعایت اخلاق و کسب فضیلت‌های اخلاقی مثل تواضع و انسانیت است.

شیوع ویروس کرونا که از چین آغاز شد و به ۱۴۵ کشور دنیا و ۳۱ استان ایران سرایت کرده، تاکنون یکصد مبتلا به کرونا و ۱۰ فوتی در استان خراسان جنوبی داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در