سرنشینان فیلیپینی کشتی گرند پرنس به کشورشان بازگشتند


سرنشینان فیلیپینی کشتی گرند پرنس به کشورشان بازگشتند

حوادث رکنا:444 سرنشین فیلیپینی کشتی تفریحی «گرند پرنسس» که به دلیل شیوع کرونا در آمریکا قرنطینه شده است، امروز دوشنبه پیش از طلوع آفتاب به کشور خود بازگردانده شده و وارد یک قرنطینه 14 روزه شدند.

به گزارش رکنا، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که سرنشینان فیلیپینی این کشتی تفریحی به محض خروج از آن برای تشخیص ابتلای احتمالی به ویروس کرونا مورد غربالگری قرار گرفته و «تحت پروتکل‌های موجود، فقط افرادی که هیچ علامتی از ابتلا به کرونا نداشتند اجازه سوار شدن به اتوبوس‌هایی را یافتند که آن‌ها را به فرودگاه بین المللی سانفرانسیسکو منتقل کردند.»

کشتی تفریحی گرند پرنس - Grand Princess یا دایموند Diamond Princess از زمان ورود به آب‌های یوکوهاما در جنوب غربی ژاپن در تاریخ ۱۴ بهمن‌ماه تاکنون در ساحل کالیفرنیا در قرنطینه قرار گرفته است.

ابتلای 21 نفر به "ویروس کرونا" در این کشتی تفریحی موجب توقف این کشتی در ساحل "یوکوهاما" در جنوب توکیو و قرنطینه شدن حدود 3 هزار و 700 تن از سرنشینان آن

از ۵۶ کشور و منطقه به مدت دستکم دو هفته شد و بعد ازآن به آمریکا رفت.

اخبار حاکی است حدودد 3 هزار و ۷۰۰ سرنشین و خدمه این کشتی ظاهراً در چین به ویروس کرونا آلوده شده‌اند.

با مثبت اعلام شدن آزمایش اولیه ۷۰ نفر دیگر از سرنشینان، شمار افراد آلوده به ویروس "کرونا" در این کشتی به ۳۵۵ نفر افزایش یافت.

از افراد آلوده به کرونا در این کشتی تفریحی یا کروز، ۱۹ نفر خدمه کشتی بودند.

از 10 نفر اولیه مبتلا به کرونا در این کشتی به ترتیب 4 نفر ژاپنی، 2 نفر آمریکایی، 2 نفر کانادایی، یک نفر نیوزلندی و یک نفر تایوانی بودند.

البته پس از پیاده شدن یک مسافر هنگ‌کنگی این کشتی در زادگاهش و تشخیص ابتلای او به ویروس کرونا، آزمایش خدمه و مسافران این کشتی شروع شده بود.

به گفته مقامات آمریکایی، پرواز چارتری حامل ۴۳۸ خدمه و ۶ مسافر فیلیپینی این کشتی کروز در حدود ساعت ۲ و 15 دقیقه بامداد روز دوشنبه به وقت محلی در فرودگاه بین‌المللی "کلارک" واقع در شمال مانیل فرود آمده است.

به گفته مقامات آمریکایی، ۷۸ نفر از خدمه فیلیپینی به طور داوطلبانه برای رسیدگی به امور مربوط به این کشتی در آن باقی ماندند.

۱۳ خدمه فیلیپینی این کشتی که جواب تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام شده، نیز در خاک آمریکا ماندند و برای درمان به یک مرکزخدمات درمانی منتقل شدند.

اما اتباع فیلیپینی که به کشورشان بازگشتند شده به محض فرود در خاک فیلیپین، با اتوبوس‌های چارتری به روستای اتلیتس «Athletes» در شهر "نیوکلارک" فیلیپین منتقل شدند تا قرنطینه ۱۴ روزه خود را تحت مراقبت‌های کامل پزشکی متخصصان وزارت بهداشت این کشور بگذرانند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل