استاندار: مردم چهارمحال و بختیاری 2 هفته در خانه بمانند


استاندار: مردم چهارمحال و بختیاری 2 هفته در خانه بمانند

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای مهار سریع‌تر و پیشگیری از شیوع فراگیر ویروس کرونا ، مردم استان تا 2 هفته دیگر در خانه‌ها بماند و از سفر و دید و بازدید نوروزی پرهیز کنند.

اقبال عباسی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات دومین ستاد ملی مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا افزود: یکی از مهمترین نکات مورد تاکید در این جلسه تشویق و ترغیب مردم به ماندن در خانه‌های خود تا ۲ هفته است ،تا بتوان به نحو مطلوب‌تری شیوع این ویروس را در کشور مهار کرد.

وی همچنین از تصمیم‌گیری در خصوص تقویم آموزشی مدارس خبر داد و گفت: به هر یک از استانها اختیار داده شده است تا متناسب با شرایط استان خود در خصوص برنامه زمانبندی فعالیت مدارس تصمیم‌گیری کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری در خصوص تمدید وام‌های بانکی، امهال مالیات و خودداری از قانون تنبیهی برای صاحبان چک‌های برگشتی به مدت۳ ماه از دیگر تصمیمات این نشست بود.

عباسی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس ابلاغ معاون اول رییس‌جمهوری مرخصی استانداران، فرمانداران و اعضای ستاد مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا تا اطلاع بعدی ممنوع است.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تاکنون ۲۷۰ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است تا بیست و پنجم اسفندماه از این تعداد ۴۹ نفر به طور قطعی مبتلا به این ویروس هستند.

همچنین از تعداد مبتلایان به ویروس کرونا تاکنون ۲۱ نفر بهبود یافته، ۸ نفر جان باخته و مابقی در بیمارستانهای استان بستری هستند.

ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی