دستفروشی در همدان ممنوع شد


دستفروشی در همدان ممنوع شد

همدان- ایرنا- فرماندار همدان گفت: با هدف جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم فعالیت مراکز غیرضروری خرید، روزبازارها و دستفروشان در شهر همدان از امروز /دوشنبه/ ممنوع است.

حسین افشاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این پس تمام روزبازارها، شب بازار پیاده راه بوعلی و دستفروشان سطح شهر تعطیل است و با متخلفان برخورد می شود.

وی از دستفروشان و بساط گستران خواست برای حفظ سلامتی خود و شهروندان در اجرای این بخشنامه مشارکت کرده و از حضور در سطح شهر به ویژه در روزهای پایانی سال خودداری کنند.

فرماندار همدان با تاکید بر قطع زنجیره انتشار ویروس کرونا گفت: شهرداری و نیروی انتظامی اوضاع بازار را رصد کرده و با کسانی که از دستور یاد شده سرپیچی کنند برخورد می شود.

افشاری با بیان اینکه برنامه‌ای برای تعطیلی رسمی بازار به فرمانداری‌ها ابلاغ نشده است افزود: مردم در روزهای پایانی سال از تردد غیرضروری در بازار خودداری کرده و تنها برای خرید اقلام ضروری مراجعه کنند.

وی گفت: عده ای از مردم کرونا را جدی نگرفته و به راحتی در سطح شهر تردد می‌کنند که باید بدانند اگر مسائل بهداشتی را رعایت نکنند، خطر کرونا در کمینشان است.

فرماندار همدان تاکید کرد: با واحدهای صنفی که مسائل بهداشتی را رعایت نکنند، قاطعانه برخورد و در صورت تکرار آن واحد پلمب می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ظهر امروز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طبق آخرین آمارها، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان به ۱۳۱ تن رسیده است.

رشید حیدری مقدم بیان کرد: ۳۵ نفر در شهرستان همدان، ۲۱ نفر در اسدآباد، ۲۰ نفر در نهاوند، ۱۷ نفر در ملایر، ۱۱ نفر در رزن، ۹ نفر در کبودراهنگ، ۹ نفر در بهار، ۶ نفر در فامنین و سه نفر در تویسرکان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: از تعداد ۱۳۱ فرد مبتلا به ویروس کرونا در استان همدان هم اینک ۴۶ تن در بیمارستان تحت مداوا و درمان هستند و بقیه ترخیص شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال عطسه امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 / فیلم