پیش‌بینی قیمت طلا در سال 99 / طلا چقدر گران می‌شود؟


پیش‌بینی قیمت طلا در سال 99 / طلا چقدر گران می‌شود؟

دل‌انگیزان می‌گوید: طلا در سال آینده بیش از نرخ تورم رشد خواهد کرد. اگر انس طلا جهانی نیز با افزایش قیمت همراه شود، قیمت طلا در سال آینده حتی ممکن است بین 45 تا 50 درصد نیز افزایش پیدا کند. نوشته پیش‌بینی قیمت طلا در سال 99 / طلا چقدر گران می‌شود؟ اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

طلا در سال آینده چه روندی را در پیش خواهد گرفت؟

سهراب دل‌انگیزان، رییس دانشکده اقتصاد دانشگاه رازی کرمانشاه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: برای سال آینده نمی‌توان به صورت قطعی در مورد وضعیت طلا اظهارنظر کرد و تنها بر اساس شواهدی که وجود دارد پیش‌بینی‌هایی را می‌توان طراحی کرد. با توجه به افزایش قیمت دلار و تورم در سال آینده، برای طلا به نظر می‌رسد که حدود ۳۰ درصد افزایش قیمت را داشته باشیم.

وی ادامه می‌دهد: علاوه بر افزایش قیمت دلار که بر قیمت طلا تاثیر دارد، افزایش قیمت انس جهانی نیز قیمت طلا را تحت تاثیر قرار خواهد داد. قیمت جهانی طلا در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ دلار بوده که شاید بتوان حدود ۲۰ درصد دیگر افزایش قیمت برای آن متصور بود. با این حساب با نظر گرفتن نرخ تورم در کشور، طلا در سال آینده بیش از نرخ تورم رشد خواهد کرد. قیمت طلا حتی ممکن است بین ۴۵ تا ۵۰ درصد نیز افزایش داشته باشد به شرطی که انس طلا این افزایش قیمت را داشته باشد.

دل‌انگیزان با اشاره به تاثیر شیوع ویروس کرونا بر بازارهای مالی می‌افزاید: این بیماری جدیدی که گریبان کشورها را گرفته می‌تواند در دنیا رکود ایجاد کند که این رکود می‌تواند صدمه‌ جدی به بازارهای مالی بزند از جمله به بازار طلا.

این کارشناس ادامه می‌دهد: در دوران رکود بسیاری از افراد برای حفظ قدرت خرید خود به خرید طلا روی می‌آورند اما این را هم باید در نظر گرفت که در دوران رکود کاهش تقاضا برای طلا نیز مشاهده می‌شود، هم تقاضای صنعتی و هم تقاضای تزیینی آن. پس قاعدتا این احتمال وجود دارد که اگر دامنه این بیماری کنترل نشود به بازارهای مالی صدمه وارد شود و دوباره یک واکنش منفی را در انس داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان