مدافعان سلامت، جهادگران خط مقدم مبارزه با کرونا


مدافعان سلامت، جهادگران خط مقدم مبارزه با کرونا

قم- ایرنا- شیوع ویروس منحوس کرونا در جامعه، ارزش وجودی فرشتگان نجات را بیش از گذشته عیان کرده است و امروز تمام اقشار از مسئولان تا مردم قدردان ایثار و تلاش مدافعان سلامت هستند.

این روزها کادر درمانی بیمارستان‌های قم در خط مقدم جنگ با ویروس کرونا هستند و رسالت و تعهد سنگینی در قبال سلامت جامعه به عهده دارند که در این راستا سلامتی خود را نیز در کف اخلاص گذاشته‌اند.

سفیدپوشانی که این روزها در مقابل تمام کمبودها و کاستی‌ها صبر پیشه کرده‌اند و بر اساس وظیفه انسانی خود تنها به نجات جان مردم فکر می‌کنند و با وجود مواجه‌شدن با ناملایمات، عرصه خدمت را به جولانگاه تسویه‌حساب تبدیل نکرده‌اند.

در شرایطی که ویروس مرموز کرونا هر روز رویی از پیچیدگی‌های خود را نشان می‌دهد و همچنان علم بشر از کشف دارو و واکسن علیه آن عاجز مانده، مدافعان عرصه سلامت نیز هر روز نمایی از فداکاری و ایثار خود را در عرصه خدمت به کشور و نجات جان هم‌وطنانشان عیان می‌کنند.

امروز مردم قدرشناس خدمات کادر درمانی بیمارستان‌ها هستند و بیش از گذشته نسبت به سختی کار آن‌ها و خدماتی که این قشر برای جامعه دارد، آگاه شده‌اند و گویای این سختی‌ها و خدمات تصاویر و فیلم‌هایی است که در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود.

تقدیر آیت‌الله سبحانی از خدمات جامعه پزشکی

آیت‌الله جعفر سبحانی در پیامی ضمن تشکر از خدمات شبانه‌روزی پزشکان و پرستاران، صحت و سلامت را برای این قشر کشور و شفای عاجل همه بیماران را از خدای متعال خواستار شد.

در این پیام آمده است: بدین‌وسیله از همه دست‌اندرکاران نظام سلامت، اعم از پزشکان، پرستاران و همه عزیزانی که در این روزهای سخت با مجاهدت و تلاش‌های شبانه‌روزی و باتحمل سختی‌ها و دوری از خانواده به هم‌وطنان خود، خدمت‌رسانی می‌کنند، به‌نوبه خود سپاسگزاری می‌کنم و از خداوند متعال توفیقات بیشتر را مسالت دارم.

تقدیر آیت‌الله نوری همدانی از مجاهدت پزشکان و پرستاران

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید نیز در پیامی آورده است: لازم می‌دانم از مجاهدت‌های شبانه‌روزی پزشکان، پرستاران و کادر بیمارستان‌ها که طبق بعضی از گزارش‌ها حتی به منزل نمی‌روند و مشغول خدمت هستند، تشکر کنم که به‌طور حتم عندالله ماجور می‌باشند.

تشکر آیت‌الله جوادی آملی از زحمات جامعه پزشکی در مبارزه با کرونا

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید در پیامی، از جامعه پزشکی، وزیر بهداشت و همه افرادی که تلاش خود را در درمان بیماری‌ها و تامین بهداشت مردم در مقابل ویروس کرونا دارند، تشکر و قدردانی کرد.

در پیام این مرجع تقلید آمده است: از جامعه پزشکی، از وزیر محترم، از معاونانشان از همه عزیزان و برادران و خواهرانی که سعی بلیغ دارند در درمان بیماری‌ها و در تامین بهداشت مردم، متشکریم؛ هم به بیماران شفاء عنایت کند؛ هم از این بزرگواران به احسن وجه بپذیرد.

قدردانی آیت‌الله فاضل لنکرانی از تلاش پزشکان

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی با قدردانی از همه پزشکان، مسئولان و کارکنان بیمارستان‌ها که امروز کار جهادی انجام می‌دهند، بیان کرده است: امروز حضور در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و معالجه و رسیدگی به مریض‌هایی که به چنین ویروسی مبتلا هستند، یقینا جهاد در راه خداست؛ من از همه ایشان به سهم ناچیز خودم تشکر می‌کنم و خدا را شکرگزارم که برادر بسیار عزیز خودم به‌عنوان یکی از پزشکان در بیمارستان‌های قم مشغول انجام‌وظیفه است و حضور جدی و فعال دارد.

آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در این پیام افزوده است: دعا می‌کنیم خداوند پزشکان و پرستاران را حفظ کند تا بتوانند جامعه ما را پرستاری و مراقبت کنند.

تقدیر استاندار قم از کادر درمانی

استاندار قم نیز با بیان این‌که کادر درمانی استان قم عملکرد بسیار خوبی در مقابله با این بحران داشتند، افزود: قدردان زحمات و ازخودگذشتگی این عزیزان در درمان بیماران هستیم و مدیریت استان حامی و همراه جامعه پزشکی و پرستاری استان خواهد بود.

بهرام سرمست با بیان این‌که پیگیری‌های خوبی برای تامین تجهیزات و ملزومات بیمارستان شده است، افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در پرداخت حقوق معوق و کارانه کارکنان خدوم بیمارستان‌ها مساعدت کرده و جای تقدیر از کادر درمانی بیمارستان‌ها دارد که فداکارانه در راه خدمتگزاری مشغول هستند.

بیش از ۳ هزار نفر در بیمارستان‌های قم خدمت می‌کنند

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: بیش از ۳ هزار نفر در حال حاضر در خط مقدم بیمارستان‌های قم در حال خدمت‌رسانی هستند و به جهت مادی ما توانستیم چند ماهی کارانه کادر درمان را پرداخت کنیم، فراخوان استخدام قراردادی نیز صادرشده و در مواقع بحران ما مجوز استخدام این نیروها را داریم.

علی ابرازه افزود: ۱۲۰ نفر با فراخوان جذب‌شده و از ابتدا ما این افراد را به‌صورت قراردادی استخدام می‌کنیم و افزایش ۵۰ درصدی حقوق درباره این عزیزان نیز اعمال می‌شود.

وی گفت: ما تاکنون تجربه‌ای برای ارائه خدمت نیروهای جهادی در بیمارستان‌ها نداشتیم، برای این افراد آموزش‌های لازم ارائه‌شده و جهادگران علاوه بر این‌که فضای روحی و خدماتی بیمارستان را کنترل می‌کنند، از نظر معنوی نیز در بیمارستان‌ها مؤثر هستند.

وی ادامه داد: طلاب در مکان‌هایی که صد درصد امکان ابتلا وجود دارد، به‌صورت خودجوش کار می‌کنند و حضور آن‌ها تجربه خوبی بوده و ما به استان‌های دیگر نیز پیشنهاد استفاده از این نیروهای جهادی را داده‌ایم.

ابرازه اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۴۰۰ نفر از جهادگران که بخشی از آن‌ها طلبه هستند در بیمارستان‌ها در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی یادآور شد: علاوه بر این افراد، فراخوان برای نیروهای جهادی جدید نیز صادرشده و این نیاز وجود دارد و ما پذیرای این عزیزان هستیم، این افراد پس از گذراندن دوره‌های آموزشی در بیمارستان‌ها به کارهای خدماتی می‌پردازند.

وی یادآور شد: با توجه به کمبود نقدینگی در کشور، کارکنان و پرستاران ما معوقاتی دارند و بعضا این معوقات تا پنج ماه نیز هست، در این رابطه و به جهت انگیزه کارکنان، اعتبارات خوبی جذب شد و توانستیم معوقات کارکنان را پرداخت کنیم و در روزهای آینده کارانه پزشکان نیز پرداخت خواهد شد.

تاکنون یک هزار و چهار تن از شهروندان قمی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۷۰ نفر در بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، امام رضا(ع)، علی ابن ابیطالب(ع) و شهید بهشتی بستری هستند.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار تا ساعت ۱۴ روز یکشنبه ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۷۲۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۵۹۰ نفر نیز بهبودیافته‌اند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط