شمار مبتلایان به کرونا درلبنان به 120 نفر رسید


شمار مبتلایان به کرونا درلبنان به 120 نفر رسید

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت و درمان لبنان اعلام کرد شمار مبتلایان به بیماری کرونا در این کشور به 120 نفر رسیده و سه نفر از آنان نیز درمان شده اند.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری ملی لبنان به نقل از رسانه های این کشور ،‌ دکتر حمد حسن با اعلام این موضوع تاکید کرده است که کار بسیج عمومی برای کاهش ترددها و تجمع ها با قوت ادامه دارد و همه مردم و صاحبان مشاغل در این زمینه همکاری خوبی را با دولت ،‌ نیروهای مسلح ،‌ ماموران شهرداری و کارکنان شبکه های بهداشت و درمان داشته اند.
به گفته وی شهر بیروت که همه روزه از جنب و جوش زیادی برخوردار بود با اجرای تدابیر قرنطینه خالی از حرکت شده و به جز خودروهای سوخت و حمل مواد غذایی و فاسد شدنی حرکت دیگری مشاهده نمی شود و فروشگاهها به جز عرضه کنندگان مواد غذایی ،‌ بهداشتی و داروخانه ها تعطیل هستند و تنها خودروهای خاص ضد عفونی کردن محوطه های عمومی مشغول کارند.

برخی رسانه های لبنان گزارش کرده اند که تعدادی از افراد برجسته دروزی (‌ یکی از طوایف لبنانی )‌نیز به این ویروس مبتلا شده و تحت قرنطینه و انجام اقدامات تشخیصی و درمانی هستند.

قرار شده تمام پروازها به فرودگاه بین المللی رفیق حریری تنها فرودگاه رسمی این کشور از بامداد پنجشنبه پیش رو به روی تمامی پروازهای تجاری و خصوصی به استثنای هواپیماهای سازمان ملل و دیگر سازمان های وابسته به آن از جمله یونیفیل (‌نیروهای کلاه آبی مستقر در منطقه حایل بین مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی ) و همچنین سازمان بهداشت جهانی و نیروهای شرکتی که قرار است کار استخراج نفت در منطقه دریایی لبنان را انجام دهد بسته شود .
وزیر بهداشت لبنان گفته گرچه دولت برنامه ای جامع برای کنترل شیوع بیماری کرونا در این کشور در حال اجرا دارد اما بدون همکاری مردم و عمل به توصیه های وزارت بهداشت و درمان برای ماندن در قرنطینه و انجام کارهای بهداشتی و ویروس زدایی در محل زندگی و کار ، این طرح موفق نخواهد بود و در صورت بروز چنین وضعیتی کشور به سمت یک بحران جدی پیش خواهد رفت.

وزیر بهداشت لبنان تاکید کرده است وضعیت کنونی " بسیج عمومی "‌ است و هنوز وارد مرحله اضطرای نشده ایم.

تمام دانشگاهها و مدارس لبنان تعطیل شده اند اما هنوز بر سر اینکه بانکها چه وضعیتی (‌ ادامه کار و یا تعطیلی و یا وضعیتی بینابین ) داشته باشند مشخص نشده است.

علاوه بر فرودگاه بین‌المللی "رفیق الحریری" ،‌ تمام بنادر و گذرگاه های زمینی لبنان از پنجشنبه آینده تا ۲۹ مارس (۱۰ فروردین) بسته خواهد بود و مرز زمینی " مصنع " با سوریه نیز یکطرفه برای خروج اتباع سوریه فعالیت خواهد کرد.

دولت لبنان همچنین عوارض گمرکی تمامی مواد و تجهیزات ضروری پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا را لغو کرده و تدابیری برای استفاده از دیگر بیمارستانها به جز بیمارستان دولتی رفیق حریری در جنوب بیروت که تنها مرکز درمانی پذیرش و درمان بیماران کرونایی محسوب می شود اندیشیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان