آتش نشانان برای چهارشنبه سوری در 443 نقطه تهران مستقر می‌شوند


آتش نشانان برای چهارشنبه سوری در 443 نقطه تهران مستقر می‌شوند

تهران- ایرنا-سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام کرد: یک هزار و 250 آتش نشان به منظور تامین ایمنی شهروندان در چهارشنبه سوری در 443 نقطه پرتردد شهر مستقر می‌شوند.

«سید جلال ملکی» عصر سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت:‌ از ساعت ۱۸ امشب یک هزار و ۲۵۰ آتش نشان عملیاتی به همراه ۱۴۷ خودرو سبک، ۱۷۳ خودرو سنگین و ۴۶ دستگاه موتورسیکلت در ۴۴۳ نقطه و میادین پرازدحام شهر تهران مستقر می شوند.

وی افزود: همچنین مدیران عملیاتی نیز بر نحوه استقرار آتش نشانان نظارت خواهند داشت و امشب ماموران تمامی ۱۳۱ ایستگاه آتش نشانی شهر تهران در آماده باش کامل هستند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از شهروندان خواست امشب را در منازل و در کنار خانواده ها باشند و در راستای حفظ سلامت شهروندان در این ایام حساس چهارشنبه سوری را در منازل و بدون استفاده از مواد محترقه برگزار کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام پرستاران و پزشکان درگیر مداوای بیماران کرونایی هستند و امشب شهروندان مراقبت خود باشند و زحمات این افراد را چند برابر نکنند.

روزانه ۲۰۰ نقطه تهران توسط آتش نشانان ضدعفونی می شود

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران با بیان اینکه در این ایام آتش نشانان مشغول ضدعفونی کردن اماکن عمومی شهر هستند گفت: روزانه بیش از ۲۰۰ نقطه توسط آتش نشانان با استفاده از ۲۳۰ خودروی سبک و سنگین عملیاتی پاکسازی و ضد عفونی می شود.

به گفته وی، روزانه بیش از ۲۰۰ نقطه توسط آتش نشانان با استفاده از ۲۳۰ دستگاه انواع خودروهای سبک و سنگین عملیاتی و حدود ۶۰۰ تا ۶۵۰ نفر آتش نشان پاکسازی و ضد عفونی می شود.

ملکی خاطرنشان کرد: آتش نشانان در حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر ساعت در شبانه روز فعالیت دارند تا محیط را برای استفاده مجدد شهروندان آماده کنند.

وی تاکید کرد: در ابتدا اماکن عمومی در دستور کار بود، اما رفته رفته محیط پیرامون بیمارستان ها نیز به افراد سپرده شد و حتی گرم خانه ها که محل استراحت بعضی افراد است نیز به آتش نشانی سپرده شده است.

رونمایی از خودرو آتش نشانی برای ضدعفونی کردن اماکن

ملکی در ادامه به طراحی یک خودرو توسط سازمان آتش نشانی برای استفاده در عملیات ضد عفونی معابر اشاره کرد و گفت: طراحی و حتی ساخت بیشتر بخش های این خوردو توسط مهندسین سازمان آتش نشانی صورت گرفته که چند روز قبل از آن رونمایی شد.

وی با بیان اینکه این خودرو در امر ضد عفونی کردن معابر بسیار موثر است افزود: این خودرو در هر دقیقه بین ۶۰ تا ۱۱۰ لیتر مواد مخصوص را می تواند تا شعاع ۲۵ متر و ارتفاع چهار متر پمپاژ کند.

آتش نشانان برای چهارشنبه سوری در 443 نقطه تهران مستقر می‌شوند

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: تا چند روز آینده حداقل ۴ خودروی دیگر از این مدل ساخته خواهد شد و هم اکنون نیز تمام نیروی متخصص سازمان آتش نشانی و گروه های دیگر، شبانه روز در حال کار هستند.

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با ۱۳۱ ایستگاه و ۵ هزار نیروی عملیاتی فعال است.

آتش نشانان تهرانی در این ایام برای مقابله با ویروس کرونا مشغول ضدعفونی کردن اماکن پرتردد شهر از جمله میادین میوه و تره بار، بازار و سایر اماکن پر ازدحام شهر هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»