18 هزار تن گندم مورد نیاز چهارمحال و بختیاری ذخیره شد


18 هزار تن گندم مورد نیاز چهارمحال و بختیاری ذخیره شد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از 18هزار تن گندم مورد نیاز در انبارهای استان ذخیره سازی شده است، که این میزان گندم ذخیره شده، ظرفیت تامین نان فصل بهار سال آینده را دارد.

اقبال عباسی عصر روز سه‌شنبه در جلسه شورای آرد و نان چهارمحال و بختیاری، از ثبت سفارش و تامین ۴ هزار تن گندم وارداتی برای استان خبر داد و اظهار داشت: با برنامه‌ریزی انجام شده، این میزان گندم مرغوب در یک ماهه آینده از بنادر کشور تحویل انبارهای استان خواهد شد.

وی، بازرسی مستمر از نانوایی‌ها برای پخت نان با کیفیت را از دیگر وظایف مسئولان دستگاه‌های متولی استان ذکر کرد و افزود: نانوایان علاوه بر داشتن گواهی فعالیت و کارت بهداشتی، باید نسبت به رعایت بهداشت در برابر شیوع ویروس کرونا حساسیت بیشتری داشته باشند.
استاندار چهارمحال و بختیاری، زمان نرخ‌گذاری قیمت کارشناسی شده نان در استان را به جلسه آینده شورای آرد و نان موکول و تصریح کرد: به منظور ساماندهی قیمت کارشناسی شده نان، باید جلسه در کمترین زمان ممکن برگزار و تصمیم‌گیری لازم انجام شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه از استانداردسازی انبارهای ذخیره گندم استان در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: طبق مصوبه، خرید تضمینی گندم از ۲۰ فروردین سال آینده با قیمت ۲۲ هزار ریال انجام خواهد شد.

سجاد رستمی، داشتن باسکول، مجهزبودن به دوربین مداربسته و تجهیزات بهداشتی را از عمده الزامات انبارهای ذخیره‌سازی محصول گندم در استان اعلام کرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه، کشت محصول گندم در ۵۸ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم استان را یادآور شد و تاکید کرد:در صورت نبود مشکل و پدید نشدن بایلای طبیعی، امسال افزون بر ۱۲۰ هزار تن محصول گندم در استان برداشت خواهد شد.

ذبیح‌الله غریب، علت استقبال نکردن کشاورزان در فروش محصول گندم خود در سال زراعی گذشته را پایین بودن قیمت تضمینی دانست و تصریح کرد: امسال با توجه به افزایش قیمت از سوی دولت ، انتظار است خرید تضمینی این محصول پر مصرف، نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، نحوه و درصد وارد کردن میزان سبوس گندم تولیدی طبق سامانه وزارت جهادکشاورزی و فرایند انجام خرید تضمینی گندم در سال رزاعی جاری از مصوبات جلسه شورای آرد و نان استان بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...